طعنه ب‌ام‌و به پیکاپ تسلا سایبرتراک!

طعنه ب‌ام‌و به پیکاپ تسلا سایبرتراک!

ب‌ام‌و در طول این سال‌ها پیکاپ های انگشت‌شماری معرفی کرده که جدیدترین آن‌ها نیز اسب کاری لوکس و بسیار خاص X7 بوده است. تمامی پیکاپ های این خودروساز تنها به‌صورت تک دستگاهی به نمایش درآمده و شانس دیدن یک پیکاپ تولیدی با نشان ب‌ام‌و صفر است زیرا این خودروها از نظر ب‌ام‌و توجیه اقتصادی ندارند.

به این ترتیب باواریایی ها به احتمال بسیار زیاد رقیبی برای تسلا سایبرتراک نخواهند داشت اما این امر باعث نشده تیم شبکه‌های اجتماعی ب‌ام‌و در توئیتر اقدام به انتشار توئیتی خنده‌دار و کنایه‌آمیز نسبت به تسلا نکند! در این توئیت که قابلیت‌های X5 VR6 زرهی برجسته شده باواریایی ها به شیشه‌های ضدگلوله‌ی این شاسی‌بلند تا بن دندان مسلح و بخش‌های حفاظتی آن در برابر گلوله‌ها اشاره کرده‌اند. واضح است که اشاره‌ی ب‌ام‌و به تست شیشه‌ی نشکن تسلا توسط توپ فولادی است که طبق برنامه‌ریزی پیش نرفت.

جدای از داشتن چهار چرخ، این دو خودرو کاملاً متفاوت از هم بوده و بنابراین تصمیم ب‌ام‌و برای استفاده از موج محبوبیت تسلا سایبرتراک برای برجسته کردن محصول زرهی خود کاملاً جالب به نظر می‌رسد. سایبرتراک پیکاپی الکتریکی است که قیمت پایه ۳۹۹۰۰ دلاری داشته و در نسخه فول به ۶۹۹۰۰ دلار می‌رسد؛ اما X5 شاسی‌بلند لوکس مجهز به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی ۵۲۳ اسبی است که در تریم M50i قیمت ۸۲۱۵۰ دلاری دارد. نسخه‌ی زرهی این خودرو می‌تواند در برابر گلوله‌های کلاشنیکف دوام آورد و بنابراین قیمت آن بیشتر از بهای مدل استاندارد خواهد بود.

ب‌ام‌و تاریخچه‌ای درخشان در تولید خودروهای زرهی و مسلح دارد و اولین نمونه از این خودروها ۷۳۳i است که در سال ۱۹۷۸ تولید شد. X5 زرهی جدید حتی در برابر حملات پهبادی مقاوم بوده و به‌صورت سفارشی از سقفی سود می‌برد که می‌تواند در برابر ۲۰۰ گرم مواد منفجره C4 دوام بیاورد. شایان ذکر است شیشه‌ی جانبی این شاسی‌بلند ضخامت ۳۳ میلی‌متری داشته و از لایه‌ی پلی کربنات داخلی برای حفاظت بیشتر سود برده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.