طرح خیالی از تسلا اسپیس-ایکس R با ۲۹۵۰ اسب بخار قدرت و شتاب‌دهنده جت

طرح خیالی از تسلا اسپیس-ایکس R با ۲۹۵۰ اسب بخار قدرت و شتاب‌دهنده جت

ایلان ماسک، بیان‌گذار تسلا و اسپیس-ایکس، در پنج سال گذشته تبلیغات زیادی درباره نسل دوم تسلا رودستر انجام داده اما هیچگاه به ادعای خود جامه عمل نپوشانده و خودرو یادشده را وارد خط تولید نکرده است. تاخیر تسلا در عرضه نسخه تولیدی رودستر طراحان و علاقه‌مندان این برند را بر آن داشت که نسل بعدی آن را به تصویر بکشند.

طراحی به نام «ماکسیمیلیان اشنایدر» که سابقا در شرکت‌هایی چون آئودی، مرسدس‎‌بنز، فولکس‌واگن، میتسوبیشی و های‌فای فعالیت داشته، در آخرین تلاش خود، محصولی خیالی از تسلا به نام «اسپیس-ایکس مدل R» را طراحی کرده است. این طرح که در کانال یوتیوب او، «Design to the Max»، منتشر شده است. این ابرخودرو سرکش به شتاب‌دهنده جت نیز تجهیز شده؛ ویژگی که ماسک پیشتر درباره امکان حضور آن در رودستر سخن گفته بود.

همان‌گونه که در تصاویر هم مشاهده می‌کنید، سبک طراحی اسپیس-ایکس مدل R با کانسپت رودستر کاملا متفاوت است اما طراح از المانهای آشنای تسلا به‌نحو احسن استفاده کرده تا خودروی خود را به‌عنوان یک تسلا معرفی کند. از آنجا که این طرح خیالی محسوب می‌شود و قرار نیست رنگ واقعیت را ببیند، اشنایدر در طراحی‌اش سنگ تمام گذاشته و تا آنجا که ممکن بوده از المان‌های اغراق‌آمیزی چون خروجی اگزوز روی طاق چرخ، ارتفاع فوق‌العاده پایین، کابین شیشه‌ای با انحنای پیچیده و دو خروجی عظیم راکت بهره برده است.

اشنایدر برای تطبیق خودرو با قواعد آیرودینامیکی، کابین را مانند کانسپت لامبورگینی ترزو مولنیو کمی جلوتر از حد معمول قرار داده که البته باعث ایجاد یک نمای جانبی جذاب شده است. از دیگر بخش‌های چشمگیر این طراحی، دو صفحه میزبان چراغ‌ها عقب هستند که نقش بادشکن و هدایتگر جریان سیال باد را بازی می‌کنند.

ابرخودروی ایده‌آل اشنایدر تماما برقی محسوب می‌شود اما این برتری را دارد تا درصورت لزوم از پیشرانه‌های راکت هیدروژن مایع خود استفاده کرده و به حداکثر قدرت ۲۶۰۰ اسب بخار و نهایت سرعت ۴۶۷ کیلومتر بر ساعت دست یابد. او دو نسخه را برای خودرو خود تدارک دیده: نسخه معمولی و نسخه مسابقه‌ای. نمونه مسابقه‌ای اسپیس-ایکس مدل R با بهره‌وری از ۲۹۵۰ اسب بخار قدرت به حداکثر سرعت ۵۲۶ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید!

عملکرد خیره‌کننده این خودرو صرفا به حرکت در خط مستقیم خلاصه نمی‌شود و اشنایدر، طاق چرخ‌های اسپیس-ایکس مدل R را به خروجی‌های جت مجهز کرده تا با ایجاد فشار رو به بالا، نیروی عمودی خودرو افزایش پیدا کرده و چسبندگی خودرو در گذر از پیچ‌ها بیشتر شود (موردی که باعث شکستن جریان باد خواهد شد با هدف اصلی طراحی این خودرو همخوانی ندارد). نظر شما درباره این طرح حیرت‌آور و زیبا چیست؟ آیا صنعت خودرو با نرخ بالای پیشرفت امروزی خود، به تولید خودروهایی تا این حد تخیلی نزدیک خواهد شد؟!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.