طراحی پشت آمپرهای سوپرا توسط ب‌ام‌و!

طراحی پشت آمپرهای سوپرا توسط ب‌ام‌و!

قطعاً همه‌ی شما به خوبی از وجه اشتراک بسیار زیاد جدیدترین نسل تویوتا سوپرا A90 با نسل جدید ب‌ام‌و Z4 آگاه هستید. این دو خودرو از پلتفرم و پیشرانه ۶ سیلندر مشترکی استفاده می‌کنند و البته برخی جزئیات دیگر و پیشرانه ۴ سیلندر آن‌ها هم مشترک است. به نظر می‌رسد رابطه سوپرای ژاپنی با باواریایی ها قوی‌تر از این‌ها بوده زیرا موتور ترند حداقل یک قطعه دیگر در سوپرا با ریشه‌ی آلمانی را پیدا کرده است.

ما درباره کل پشت آمپرهای دیجیتالی سوپرا شامل خودش و دیگر بخش‌ها شامل گرافیک صفحه‌نمایش، آیکن منوها و… صحبت می‌کنیم. موتور ترند می‌گوید این پشت آمپرها توسط شرکت دیزاین ورکس که زیرمجموعه گروه ب‌ام‌و می‌باشد طراحی شده‌اند.

دیزاین ورکس در بخش‌هایی همچون هوافضا، قطار و الکترونیک حضور داشته و ب‌ام‌و تنها مشتری آن در صنعت خودروست. این شرکت خلاق بیش از ۲۰ سال است که با کمپانی جان دییر کار می‌کند و به ایسوس در تولید برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ کمک کرده است. این شرکت همچنین با نورث فیس همکاری دارد اما خب همان‌گونه که گفتیم ب‌ام‌و البته تویوتا تنها مشتریان خودرویی آن هستند.

البته اینکه صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی سوپرا، ب‌ام‌و تر از تویوتاست خیلی سورپرایز کننده نیست زیرا این دو خودرو در زیر پوست خود بسیار شبیه هستند. همین داستان درباره نسل بعدی ۸۶ هم صدق خواهد کرد زیرا ارزان‌ترین خودروی اسپورت تویوتا بار دیگر اشتراک زیادی با سوبارو BRZ خواهد داشت. همچنین احتمال دارد خودروی جدید MR2 نیز با کمک خودروساز دیگری متولد شود.

جدای از همکاری با دیگر کمپانی‌ها برای کاهش هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به فرایند تولید و توسعه، این برند ژاپنی در حال کار روی یک پرچم‌دار پرفورمنس کاملاً تویوتایی است. این هایپرکار با قدرت حدود ۱۰۰۰ اسب بخار تولید خواهد شد. اخیراً هم شاهد معرفی GR یاریس الهام گرفته از رالی بوده‌ایم که تلاش‌های تویوتا در زمینه تولید نسخه‌های پرفورمنس محصولات خود را برجسته می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.