طراحی شاسی‌بلند بوگاتی کامل شده است اما…

طراحی شاسی‌بلند بوگاتی کامل شده است اما…

در هفته‌های اخیر خبرهای ضدونقیضی درباره‌ی تولید یک شاسی‌بلند توسط بوگاتی به گوش رسیده و جدیدترین اطلاعات دراین‌باره نیز از زبان استفان وینکلمن مدیرعامل این شرکت سطح بالا به گوش می‌رسد.

وینکلمن در مصاحبه با مجله‌ی اتومبیل تائید کرده طراحی این شاسی‌بلند کامل شده است. البته هیئت‌مدیره‌ی بوگاتی فعلاً چراغ سبز تولید آن را صادر نکرده و این در حالی است که بازخوردهای مثبتی از طرف مصرف‌کنندگان بالقوه به دست این برند رسیده است.

زمانی که از وینکلمن درباره‌ی  این شاسی‌بلند پرسیده شده او گفته است:

طراحی تکمیل شده است. برخی مشتریان بالقوه آن را دیده و پسندیده‌اند. یک یا دو نفر از افراد مشهور در ولفسبورگ نیز از آن تعریف کرده‌اند؛ اما فعلاً بودجه و تصمیمی برای تولید آن در نظر گرفته نشده است.

خب پس چرا بوگاتی بجای اینکه یک سوپر سدان یا یک هایپرکار با قوای محرکه‌ی الکتریکی شده بسازد به سراغ کراس اوور رفته است؟ وینکلمن این‌گونه توضیح می‌دهد:

زیرا کراس اوورها تقاضای زیادی دارند. تا اینکه هیچ‌کسی یک کراس اوور با پرفورمنس بسیار بالا و اشرافیتی مثال‌زدنی نساخته است. به خاطر تکنولوژی کنونی باتری‌ها تولید یک هایپرکار الکتریکی بسیار زود است.

مرد شماره یک بوگاتی در ادامه اظهار داشته است:

با این وجود یک کراس اوور جادار می‌تواند با تکنولوژی باتری عرضه شود. بوگاتی با کانسپت گالیبیر در سال ۲۰۱۱ نشان داد که یک سدان سوپر لوکس با هویت این برند هماهنگی دارد؛ اما زمان تغییر کرده و شک دارم که یک سدان بتواند تقاضای کافی از نظر تجاری ایجاد کند. در کل ما درباره‌ی ۱۰۰ خودرو در سال صحبت نمی‌کنیم بلکه به ۶۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه اشاره داریم.

تولید شاسی‌بلند تنها خبر مهم درباره‌ی بوگاتی نیست چراکه احتمال دارد این شرکت نسخه‌ای قوی‌تر از شیرون برای شکستن مرز سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت را هم بسازد.

وینکلمن هنوز هم اذعان داشته احتمال چنین کاری وجود دارد. البته برخی موارد همچون وجود لاستیک‌های مناسب یا سرمایه‌گذاری کافی برای رسیدن به اهداف را نیز باید در نظر گرفت.

هنوز آینده‌ی شیرون مشخص نیست اما برخی گزینه‌ها در حال بررسی هستند. مدیرعامل بوگاتی به برخی موارد همچون قدرت بیشتر، وزن کمتر و استایل جدید بدنه اشاره کرده است. تنها چیز قطعی این است که باید کمی صبر کرد.

تولید نسخه‌ی روباز این خودرو هم به‌طور کامل رد نشده اما بازهم باید منتظر آینده بمانیم تا ببینیم این خودروساز چه برنامه‌هایی دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.