صندلی‌ های چرمی مرسدس کاملاً چرمی نیستند؟!

صندلی‌های چرمی مرسدس کاملاً چرمی نیستند؟!

خریدن یک مرسدس بنز صفرکیلومتر لحظات خاص و فراموش‌نشدنی‌ای خواهد بود. البته این لحظات هزینه‌بر هم هستند زیرا خودروهای لوکس این خودروساز قیمت ارزانی ندارند.

با در نظر گرفتن این موضوع شما کاملاً انتظار دارید که چیزهای زیادی به دست آورید. البته این موضوع درباره‌ی کری کاستلو صدق نمی‌کند، کسی که حدود ۳۴ هزار پوند برای خودروی مرسدس E کلاس کابریولت مشابه تصاویر پرداخت کرده است. البته او با پرداخت این مبلغ فهمیده که بخشی از صندلی‌های چرمی خودرو دارای پلاستیک هستند. این صندلی‌های به اصطلاح چرمی جزو تجهیزات استاندارد E کلاس کابریولت نیستند و قیمت ۹۱۲.۵ پوندی دارند. این در حالی است که برای پوشش آن از متریال مصنوعی با نام آرتیکو استفاده شده و گفته می‌شود بسیار شبیه وینیل هستند.

شایان ذکر است اگرچه این صندلی‌های چرمی آپشن حدود هزار پوندی هستند اما خودروی آقای کاستلو صفرکیلومتر نبوده بنابراین او این مبلغ اضافی را نپرداخته است.

یک بازرس مستقل صنعت خودرو نتیجه گرفته این صندلی‌ها که به‌صورت چرمی تبلیغ می‌شوند باید دارای چرم ۱۰۰ درصدی باشند در غیر این صورت تبلیغ یاد شده گمراه کننده خواهد بود. این بازرس می‌گوید:

من فکر می‌کنم اگر در تبلیغات شرکت گفته شود که کابین خودرو چرمی است بنابراین این بخش باید کاملاً چرمی باشد.

آقای کاستلو به همین خاطر ۸۵۰ پوند غرامت دریافت کرده و گفته می‌شود دیگر مالکان نیز در صورت درخواست چنین نتیجه‌ای خواهند گرفت. او می‌گوید:

من پول زیادی برای این خودرو پرداخت کردم و انتظار داشتم که توضیح درستی درباره‌ی آنچه می‌خرم دریافت کنم. اگر دیگر رانندگان همین روش را دنبال کنند انتظار دارم همین نتیجه را به دست آورند.

سوظن کاستلو او را به مقر مرسدس کشانده اما خب او پاسخ کامل و قانع کننده‌ای درباره‌ی صندلی‌های خودروی خود دریافت نکرده و بنابراین شکایت خود را به مراجع دیگر برده است.

او همچنین نمونه‌ای از صندلی‌ها را در آزمایشگاه آنالیز کرده و فهمیده که بخشی از صندلی‌ها از پلی اورتان ساخته شده است.

مرسدس به این موضوع واکنش نشان داده و گفته که از متریال دیگر برای استحکام ساختار صندلی استفاده شده است. این خودروساز همچنین خاطرنشان ساخته صندلی‌ها کاملاً همگام با قوانین موجود ساخته شده‌اند و آن‌ها را می‌توان چرمی دانست.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.