شکست حقوقی نیکولا در برابر تسلا

شکست حقوقی نیکولا در برابر تسلا

نیکولا تنها پوسته‌ای از آن چیزی است که روزگاری بود. پس از انتشار اخباری درباره کلاه‌برداری‌ها و اقدامات خلاف قانونی این شرکت، تروور میلتون مدیرعامل و مؤسس این کمپانی استعفا کرد. از آن زمان تاکنون میلتون به کلاه‌برداری متهم شده است. یکی از اتهامات اصلی او انتشار ویدئویی است که نشان می‌دهد کامیون این شرکت در جاده حرکت می‌کند اما در واقعیت این‌گونه نبوده است. همچنین سال‌های قبل اخبار زیادی درباره پیکاپ نیکولا بجر منتشر می‌شد که می‌توانست رقیبی سرسخت برای تسلا سایبرتراک باشد اما این خودرو نیز تولید نشد و تمامی پیش‌پرداخت‌های مشتریان به آن‌ها بازگردانده شد.

اما در سال ۲۰۱۸ و پیش از رسوایی‌های این شرکت، همه به آینده‌ای روشن امیدوار بودند. در واقع این امیدواری به حدی بود که نیکولا از تسلا به خاطر نقض قوانین مالکیت شکایت و درخواست غرامت ۲ میلیارد دلاری کرد. در دادخواست نیکولا آمده بود که کامیون تسلا بسیار به طراحی نیکولا شباهت داشته اما قاضی فدرال با این ادعاها موافقت نکرده است.

قاضی جیمز دوناتو با حکم خود شکایت نیکولا از تسلا را رد کرده است. نیکولا تا ششم اکتبر می‌تواند به این حکم اعتراض کند. موضوع جالب اینکه هیچ‌یک از این دو خودروساز علاقه چندانی به سخن گفتن درباره روند دادگاه نداشته است.

قاضی دوناتو گفته است:

در هفتم جولای ۲۰۲۱ دادگاه از دو شرکت خواست تا تاریخ جدیدی را برای استماع سخنان خود تعیین کنند اما هیچ‌یک از آن‌ها پاسخی به این درخواست ندادند. در دوم سپتامبر ۲۰۲۱ دادگاه به دلیل عدم پاسخگویی، رسیدگی‌های دیگر در مورد ادعاهای شاکی را متوقف کرد.

نه سخنگوها و نه وکلای نیکولا یا تسلا درباره این قضیه صحبت نکرده‌اند. تسلا احتمالاً می‌خواهد از کنار این قضیه رد شده و البته شکایت نیکولا را هم هرگز جدی نگرفته است؛ اما نیکولا از زمان شکایت تاکنون لیست بلندبالایی از مشکلات را ردیف کرده است. به نظر می‌رسد جنگ حقوقی با تسلا درباره طراحی کامیونش احتمالاً اولویت اصلی این شرکت نیست. البته تسلا به‌طور کامل این اتفاق را نادیده نگرفته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.