شکایت ۵۶ میلیارد دلاری سهامدار خرد تسلا از ایلان ماسک!

شکایت ۵۶ میلیارد دلاری سهامدار خرد تسلا از ایلان ماسک!

ریچارد تورنتا مؤسس شرکت تجهیزات صوتی خودرویی که قبلاً نوازنده یک گروه موسیقی بوده و هم‌اکنون نیز سهامدار تسلا به شمار می‌رود از مدیرعامل این برند شکایت کرده تا به این ترتیب بتواند غرامتی سنگین را متوجه ایلان ماسک کند. به گزارش رویترز و به نقل از میدونی، اظهارات تورنتا در دادگاهی که به مدت یک هفته در ویلمینگتون دلاور برگزار خواهد شد مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. او از پکیج مالی هنگفتی که توسط هیئت‌مدیره و برای ارائه پاداش به ماسک تخصیص یافته شاکی است.

شاکی این پرونده به نمایندگی از برخی سهامداران از ماسک و هیئت‌مدیره تسلا شکایت کرده است. این پرونده قضائی خسارتی برای تورنتا در بر نخواهد داشت و تنها هدف او قطع کمک‌های مالی ماسک در سال ۲۰۱۸ به نفع کمپانی است. در صورتی که تورنتا در این پرونده پیروز شود احتمال دارد ماسک هزینه‌ای در حدود ۵۶ میلیارد دلار را متحمل شود. زمانی که تورنتا این پرونده را در سال ۲۰۱۸ به جریان انداخت تنها ۹ سهم از تسلا را در اختیار داشت و همین موضوع باعث عجیب شدن ماهیت شکایتش از ماسک شد. معمولاً در چنین پرونده‌هایی که شاکی سهم بسیار کمی از یک شرکت را در اختیار دارد شاهد مختومه شدن سریع آن با تسویه‌حساب غیرمالی و پرداخت به وکلای شاکی هستیم.

اما این بار وضعیت متفاوتی وجود دارد. کارشناسان حقوقی می‌گویند احتمال شکایت سرمایه‌گذاران بزرگ از مقامات یک شرکت به خاطر تبعات آن پایین است. نکته جالب اینکه تسلا در سال ۲۰۱۹ به دنبال اخراج تورنتا از بین سهامداران خود بود اما این اقدام راه به جایی نبرد. همچنین او تنها کسی نیست که به دریافتی‌های ماسک در سال ۲۰۱۸ اعتراض دارد. در همان زمان که چنین طرحی برای پرداخت مبالغ بالا به ماسک اعلام شد انتقادات زیادی وجود داشت و سیستم بازنشستگی معلمان کالیفرنیا که جزو سرمایه‌گذاران تسلاست به آن رأی منفی داد.

این بسته مالی به ماسک اجازه می‌دهد تا یک درصد از سهام تسلا را با تخفیفی بالا در زمان دستیابی به اهداف مالی و عملکردی شرکت خریداری کند. تا به اینجا تسلا به ۱۱ هدف از ۱۲ هدف خود دست یافته و ماسک نیز با استفاده از این بسته مالی سرمایه زیادی را جمع‌آوری کرده است. در این شکایت آمده که ماسک شرایط بسته مالی و حقوقی خود را به هیئت‌مدیره وابسته به خود دیکته کرده است. ماسک و هیئت‌مدیره نیز در مقابل می‌گویند این بسته مالی باعث شده مدیرعامل در مواقع سخت اقتصادی روی تسلا تمرکز داشته باشد و رشد ارزش این شرکت نیز شاهدی بر این مدعاست.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.