شکایت جیپ از ماهیندرا به خاطر کپی از روی رانگلر

شکایت جیپ از ماهیندرا به خاطر کپی از روی رانگلر

به گزارش کار ادویس، وکلای جیپ در تلاش‌اند تا از عرضهٔ ماهیندرا ثار (Thar) در استرالیا جلوگیری کنند زیرا این خودرو بسیار به رانگلر شباهت دارد. البته وکلای ماهیندرا ادعا کرده‌اند که این شرکت قصد ندارد ثار را در استرالیا عرضه کند اما از سوی دیگر، تیم حقوقی جیپ به وب‌سایتی استناد کرده‌اند که در آن افراد می‌توانند علاقهٔ خود برای خرید ثار در استرالیا را ثبت کنند. پس از وارد کردن آدرس ایمیل در این سایت، این ایمیل برای افراد فرستاد می‌شود:

از تحقیق شما در مورد ماهیندرا ثار جدید متشکریم. هرچه به عرضهٔ این خودروی هیجان‌انگیز در استرالیا نزدیک شویم، از طریق این ایمیل با شما ارتباط خواهیم گرفت

بااین‌حال، تاکنون ماهیندرا فقط یک دستگاه از ثار را به استرالیا وارد کرده و فرایند همسان‌سازی آن‌را برای عرضه در این کشور نیز آغاز نکرده است. در طول دادرسی به این پرونده، وکلای جیپ خواستار صدور اخطاری ۹۰ روزه برای ماهیندرا شده‌اند اما ماهیندرا خواسته است که این مدت ۴۵ روز باشد؛ بنابراین، درخواست فرصت کمتر از سوی ماهیندرا برای کنار آمدن با جیپ با ادعای این شرکت مبنی بر اینکه قصد عرضهٔ ثار در استرالیا را ندارد منطبق به نظر نمی‌رسد. درهرحال، هردو طرف در تاریخ ۲۱ می برای رسیدگی مجدد به این موضوع در دادگاه حضور خواهند یافت.

نسل جدید ماهیندرا ثار که در ظاهر شباهت بسیار زیادی به رانگلر دارد، در آگوست سال ۲۰۲۰ معرفی شد؛ اما این موضوع در هند مسئله‌ای نیست زیرا ماهیندرا حق فروش رانگلر CJ را در این کشور دارد. ثار با دو پیشرانهٔ مختلف شامل ۲ لیتری بنزینی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲.۲ لیتری توربودیزل با ۱۳۰ اسب بخار قدرت به بازار عرضه می‌شود. برای انتقال نیروی این موتورها هم خریداران می‌توانند گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک را انتخاب کنند درحالی‌که خودرو به سیستم دو دیفرانسیل نیمه‌وقت با گیربکس کمکی ضریب سنگین هم مجهز است.

اما این اولین دعوای حقوقی بین جیپ و ماهیندرا نیست زیرا جیپ پیش ‌از این هم از ماهیندرا به خاطر شباهت زیاد مدل راکسور به رانگلر شکایت کرده بود. در این دعوی، یک قاضی آمریکایی طرف هندی را محکوم کرده و دادگاه فروش راکسور را در ایالات‌متحده موقتاً ممنوع کرد. سپس ماهیندرا تغییراتی در ظاهر راکسور ایجاد نمود و کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات‌متحده این طرح جدید را تصویب کرد تا فروش راکسور از اواخر سال ۲۰۲۰ در آمریکا آغاز گردد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.