شکایت تسلا از رسانه چینی به خاطر اخبار منفی درباره گیگافاکتوری شانگهای

شکایت تسلا از رسانه چینی به خاطر اخبار منفی درباره گیگافاکتوری شانگهای

پس از انتشار مقاله‌ای انتقادی درباره گیگافاکتوری شانگهای در رسانه‌ای چینی، تسلا از این رسانه شکایت کرد.

مقاله یاد شده که با تیتر “گیگا استثمارگر با اربابان شرکت ملاقات می‌کند: نگاهی انحصاری به عملکرد تسلا چین در گیگا فاکتوری شانگهای ۳” منتشر شده کار وب‌سایت پینگ وست بوده و ادعاهای زیادی درباره شرایط کاری این کارخانه داشته است. همچنین به مشکلات کیفیت کنترل و دیگر نگرانی‌ها نیز در گیگا فاکتوری تسلا اشاره شده است.

ظاهراً چندین کارمند کنونی و اسبق تسلا در چین با پینگ وست مصاحبه کرده و گفته‌اند که تسلا هر کاری برای رسیدن به اهداف تولید خود انجام می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به پایین آوردن استانداردهای کیفیتی اشاره کرد. یکی از منابع مطلع مدعی شده از حداقل یک مورد کاربرد آگاهانه قطعات معیوب در خودروی تولیدی تسلا آگاه بوده است.

همچنین یکی از نمایندگان تأمین‌کننده تسلا اظهار داشته است:

ما به‌طور ساده نمی‌توانیم قطعات کافی برای همخوانی با استانداردهای کیفیتی را تولید کنیم. راه‌حل خیلی ساده است: “فقط قطعات معیوب بساز و آن‌ها را برای تسلا بفرست.

یکی از کارمندان کنونی تسلا نیز می‌گوید این شرکت به‌طور آگاهانه خودروهایی می‌سازد که با استانداردهای کنترل کیفیت اصلی همخوانی ندارند و بجای اینکه با تأمین‌کنندگان بهتری همکاری کند اقدام به پایین آوردن استانداردهای بازرسی قبل از تحویل می‌کند. او می‌گوید:

در گذشته خودروهای ما برای ترک کارخانه نیازمند ۸۰ نقطه بازرسی بودند این در حالی است که اکنون فقط ۶۰ نقطه وجود دارد.

منابع مصاحبه کننده با پینگ وست همچنین مدعی شده‌اند تسلا غذای کارکنان کارخانه را تأمین نکرده و فقط نودل‌های فوری را برای افرادی که در شیفت‌های پس از ساعت ۸.۵ شب ‌کار می‌کنند تهیه می‌کند. همچنین اظهار شده درخواست نان گرم برای کارکنان توسط تسلا رد شده است.

تسلا به وضوح از این اتهامات خشنود نبوده و اخیراً از این وب‌سایت شکایت کرده است. معاون تسلا چین تمامی اتهامات را رد کرده و گفته‌های کارکنان اسبق و کنونی این شرکت را نیز نادرست دانسته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.