شکایت از مرسدس به خاطر پس‌زمینه تصویر تبلیغاتی G کلاس!

شکایت از مرسدس به خاطر پس‌زمینه تصویر تبلیغاتی G کلاس!

تصویربرداری از خودروها چیزی بیشتر از عکاسی ساده در برخی مکان‌های پیش پا افتاده بوده و یک تصویربردار حرفه‌ای باید مدت زیادی را صرف یافتن پس‌زمینه‌های جذاب و جالب‌توجه بکند. بسته به مکانی که هستید، این فرایند می‌تواند ساعت‌های زیادی را به خود اختصاص دهد.

اما به تازگی مشکلی عجیب برای مرسدس به وجود آمده که نتیجه‌ی آن جنگ حقوقی بین این خودروساز و ۴ هنرمند دیترویتی است که نقاشی‌هایی خیابانی را خلق کرده‌اند. زمانی که مرسدس در نمایشگاه آمریکای شمالی سال پیش اقدام به معرفی G کلاس ۲۰۱۹ نمود، تصاویر و ویدئوهایی گوناگون از این خودرو در شهر دیترویت را به نمایش گذاشت.

همچنین برای شروع کمپین تبلیغاتی این شاسی‌بلند جدید چندین تصویر از G کلاس در اکانت اینستاگرام این خودروساز آپلود شد. این موضوع اصلاً سورپرایز کننده نیست چراکه همه‌ی خودروسازان چنین کاری را انجام می‌دهند و از پس‌زمینه‌های جالب استفاده می‌کنند که در این مورد مرسدس از نقاشی‌های خیابانی سود برده است.

اما با توجه به شکایتی که در دادگاه میشیگان مطرح شده، چهار هنرمند از مرسدس به خاطر نقض قوانین کپی‌رایت شکایت کرده‌اند چراکه تصویر نقاشی‌های آن‌ها در تصاویر معرفی G کلاس دیده می‌شود. مرسدس این تصاویر را از اینستاگرام خود حذف کرده است.

اگرچه حفظ حقوق معنوی کارهای هنرمندان امری مهم است اما مرسدس می‌گوید این تصاویر تنها برای معرفی G کلاس بکار رفته‌اند و نقاشی‌های خیابانی موردبحث نیز تنها در پس‌زمینه دیده می‌شوند. همچنین مرسدس گفته این تصاویر در خیابان‌ها هستند جایی که همه می‌توانند از آن‌ها تصویربرداری کنند.

مرسدس بنز به هنرمندان و هنر آن‌ها احترام قائل است زیرا به‌صورت منظم با هنرمندان همکاری کرده و از فستیوال‌های هنری حمایت می‌کند. البته این خودروساز اظهار داشته کپی‌رایت تصاویر یاد شده را نقض نکرده و تنها از آن‌ها در پس‌زمینه استفاده کرده است. این خودروساز خاطرنشان ساخته نقاشی‌های خیابانی در زیرمجموعه‌ی قانون حفاظت از کارهای معماری قرار نمی‌گیرند.

مرسدس از دادگاه خواسته این استدلال‌ها را پذیرفته و هنرمندان یاد شده هزینه‌های قانونی شکایت مطرح شده را بپردازند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.