شکایت از تسلا به خاطر اخراج کارکنان

شکایت از تسلا به خاطر اخراج کارکنان

بازهم روزی دیگر و شکایتی دیگر از تسلا! این بار از شرکت پیشرو در زمینه خودروهای الکتریکی به خاطر اخراج چند صد کارمند شرکت و تخطی از قوانین ایالت کالیفرنیا شکایت شده است.

تسلا اخیراً تأیید کرد در حال اخراج چند صد کارمند از مجموع ۳۳ هزار کارمند خود بوده است. البته شکایتی که توسط کارمند سابق شرکت آقای آبراهام دوارت ترتیب داده شده می گوید تسلا از ارائه اعلان کامل و مناسب در رابطه با موضوع فسخ قرارداد خودداری کرده و بنابراین قانون WARN کالیفرنیا را شکسته است.

بنا به گفته وکیل دوارت، قانون ایالت کالیفرنیا می‌گوید اگر شرکتی بخواهد بیش از ۵۰ کارمند خود را اخراج کند باید اعلانی ۶۰ روزه را تهیه کند.

وکیل دوارت در گفت‌وگو با Jalopnik می‌گوید که ادعاهای تسلا در نشان دادن اینکه کاهش تعداد کارمندان بخشی از بررسی‌های عملکردی شرکت بوده تلاشی برای جلوگیری عدم جلوه اخراج کارکنان بوده است. او گفت:

ما فهمیدیم که تسلا می‌گوید نه این اخراج کارمندان نیست. تسلا خواهد گفت این کار به دلیل نبود کار بوده و آن‌ها کارکنان بدی بوده‌اند.

وکیل دوارت ادامه می‌دهد:

ما می‌دانیم که این موضوع درباره موکل ما قطعاً درست نیست. او یک کارمند فوق‌العاده بوده است. به همین دلیل ما معتقد هستیم که آن‌ها از حربه عدم عملکرد مناسب کارمندان استفاده می‌کنند.

تسلا گفته که از عدم تخطی از قانون WARN کالیفرنیا مطمئن است زیرا کارکنان اخراج شده عملکرد خوبی نداشته‌اند.

چندی پیش نیز یکی دیگر از کارکنان اسبق تسلا گفته بود این‌که از تبعیض نژادی در این کمپانی رنج برد است.

تسلا در بیانیه‌ای قویاً تمامی اتهامات درباره تبعیض نژادی را رد کرده و ادعا نموده که در این زمینه بهتر از هر شرکت دیگری است. تسلا گفته است:

هیچ کمپانی دیگری روی زمین نتوانسته بهتر از تسلا در این زمینه عمل کند زیرا هیچ قاضی و یا هیئت محکمه‌ای نتوانسته نشانه‌ای از تبعیض نژادی را در کمپانی پیدا کند. این امری غیرممکن است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.