شراکت دایملر و رنو-نیسان به پایان خود نزدیک می‌شود

شراکت دایملر و رنو-نیسان به پایان خود نزدیک می‌شود

دایملر و اتحاد رنو-نیسان حدود یک دهه پیش شراکت سه جانبه‌ای را تشکیل دادند که نتیجهٔ آن عرضهٔ چندین محصول مشترک به بازار بود. ازجملهٔ شاخص‌ترین ثمرات این همکاری می‌توان به اینفینیتی Q30 و QX30 اشاره کرد که هردو بر اساس پلت‌فرم کامپکت دایملر ساخته شده بودند. در چند ماه گذشته اما وضعیت تغییر کرده و به نظر می‌رسد این همکاری آرام‌آرام در حال فروپاشی است. به گزارش اتو نیوز، دایملر قصد دارد پیشنهادی برای فروش ۹.۲ میلیون سهم خود به سرمایه‌گذاران ارائه کند. ارزش این سهام در حال حاضر حدود ۳۶۴ میلیون دلار است. این اقدام در پی تصمیم نیسان برای فروش کل سهام خود در دایملر به قیمت ۱.۲ میلیارد دلار در ماه می صورت گرفته است. در مارس امسال، رنو هم سهام خود را در دایملر فروخت.

همان‌طور که گفته شد، دایملر و رنو-نیسان چندین مدل مشترک را به بازار عرضه کردند که جدیدترین آن‌ها نسل تازهٔ مرسدس بنز سیتان است. این خودرو نسخه‌ای ری‌بج شده و کمی اصلاح‌شده از رنو کانگو محسوب می‌شود. نسل قبلی سیتان به دلیل کیفیتی بسیار پایین‌تر از سایر محصولات مرسدس در این رده، بسیار مورد تمسخر قرار گرفت. در همین حال، مرسدس بنز X کلاس هم در اصل یک نیسان ناوارای ری‌بج شده بود اما این پیکاپ به‌اصطلاح لوکس هم فروش بسیار پایینی داشت و دایملر را مجبور که تا در می سال ۲۰۲۰ به تولید آن پایان دهد.

از دیگر ثمرات این همکاری می‌توان به عرضهٔ اینفینیتی Q50 با پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری دیزلی مرسدس بنز در اروپا اشاره کرد. مرسدس همچنین گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک خود را هم از سال ۲۰۱۸ در اختیار محصولات مختلف رنو و نیسان قرار داد. به گفتهٔ تحلیلگران صنعت خودرو، دستگیری مدیرعامل سابق اتحاد رنو-نیسان یعنی کارلوس گوسن در سال ۲۰۱۸، این همکاری را با مشکل مواجه کرده است. همچنین با توجه به اینکه رنو و نیسان هردو به دنبال راه‌هایی برای بازگشت به سودآوری هستند، به نظر می‌رسد شراکت این دو شرکت با دایملر به‌زودی به پایان برسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
18 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.