شتاب دیوانه‌وار تسلا مدل S مجهز به سه پیشرانه جت!

شتاب دیوانه‌وار تسلا مدل S مجهز به سه پیشرانه جت!

قول تسلا برای نصب رانشگرهای راکتی در رودستر جدید یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ صنعت خودرو خواهد بود. البته رودستر فعلاً عرضه نشده اما تسلا برنامه خود را تغییر نداده و این ۱۰ راکت بوستر را به عنوان آپشن برای خودروی اسپورت خود در نظر گرفته است. ایده‌ی تولید یک خودروی الکتریکی به روشی غیر از گشتاور بیشتر پیشرانه‌های الکتریکی کاملاً جذاب بوده و ما واقعاً نمی‌دانیم این ایده چگونه کار خواهد کرد. قبلاً خودروهای مسابقه‌ای با توربین‌هایی ویژه تولید شده‌اند اما این توربین‌ها و فن‌ها به خاطر آئرودینامیک نصب شده بودند و نیروی پیشرانه اضافه‌ای را تولید نمی‌کردند.

اما نظر شما درباره نصب پیشرانه‌های جت در پشت یک خودروی الکتریکی چیست؟ آیا این پیشرانه‌های جت واقعاً باعث بهبود معنی‌دار پرفورمنس خودرو می‌شوند یا در کل بی‌فایده هستند؟ خب مت میکا از کانال Warped Perception به دنبال یافتن پاسخ این سؤال بوده و یک خودروی سفارشی با سه پیشرانه کوچک جت را تولید کرده است.

او در ابتدا تلاش داشته خودرو را فقط با استفاده از پیشرانه‌های جت بکار بیندازد و با فعال بودن دو پیشرانه، تسلا مدل S P85 توانسته در بزرگراه به سرعت حدود ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. او سپس به دنبال تست این بوده که استفاده از این پیشرانه‌ها چه تأثیری می‌توانند روی شتاب گیری خط مستقیم تسلا داشته باشند. او این تست‌ها را با پیشرانه الکتریکی تنها و همچنین هر سه پیشرانه جت در حداکثر قدرت انجام داده و اگرچه یافته‌های او جالب بوده‌اند اما خیلی سورپرایز نشده‌ایم. با فعال بودن پیشرانه‌ها، این خودروی الکتریکی حدود یک ثانیه سریع‌تر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده هرچند برخی متغیرها روی نتیجه تأثیر گذاشته‌اند. البته به نظر می‌رسد این پیشرانه‌های جت باعث بهبود شتاب گیری شده و کاهش یک ثانیه‌ای زمان شتاب کاملاً احساس‌برانگیز است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.