شتاب‌گیری و توقف دیوانه‌وار بوگاتی شیرون!

شتاب‌گیری و توقف دیوانه‌وار بوگاتی شیرون!

سورپرایزی وجود ندارد! بوگاتی شیرون واقعاً سریع است! ظاهراً ترمزهای بوگاتی شیرون نیز به اندازه‌ی پیشرانه‌ی خودرو ماهر و زبردست است. Dan Prosser که از دست‌اندرکاران مجله‌ی Evo بوده ادعا می‌کند مدیر ارشد بوگاتی آقای ولفگانگ دورهایمر به او گفته که شیرون می‌تواند در مدت کمتر از یک دقیقه از سکون به سرعت ۴۰۲ کیلومتر در ساعت برسد و سپس دوباره سرعت خود را به صفر برساند.

به نظر می‌رسد که ادعای دورهایمر صحیح است. معمولاً شتاب صفر-۴۰۲-صفر کیلومتر در ساعت اندازه‌گیری نمی‌شود اما رکوردهای دیگر مدل‌ها نشان می‌دهند که احتمال دست‌یابی شیرون به چنین عددی وجود دارد. برای مثال یک فورد GT تیون شده توانسته در سال ۲۰۰۹ در مدت ۳۰.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۳۰۰ کیلومتر برسد و سپس دوباره سرعت خود را به صفر کیلومتر در ساعت کاهش دهد. همچنین در سال ۲۰۱۱ یک دستگاه کونیخزگ آگرا R توانسته شتاب صفر-۳۲۲-صفر کیلومتر در ساعت را با زمان ۲۴.۹۶ ثانیه ثبت کند.

قطعاً بوگاتی شیرون از نظر قدرت کمبودی ندارد. پیشرانه‌ی عظیم ۱۶ سیلندر ۸ لیتری این خودرو با کمک چهار توربو می‌تواند قدرت ۱۴۷۹ اسب بخاری و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتون متری تولید نماید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شیرون زیر ۲.۵ ثانیه ثبت شده و کمتر از ۶.۵ ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو نیز زیر ۱۳.۶ ثانیه است. یک سیستم محدود کننده‌ی سرعت به شیرون اجازه نمی‌دهد که بیشتر از ۴۲۰ کیلومتر در ساعت اوج بگیرد اما شایعاتی متعددی منتشر شده مبنی بر اینکه پس از حذف این محدودکننده، شیرون می‌تواند حتی به سرعت ۴۶۳ کیلومتر در ساعت نیز دست پیدا کند. ظاهراً لاستیک‌ها توان تحمل چنین شرایطی را ندارند بنابراین قرار دادن چنین محدودکننده‌ای ضروری است.

ظاهراً بوگاتی قصد دارد تا در سال ۲۰۱۸ شیرون را برای ثبت رکورد جهانی سرعت به پیست Ehra-Lessien بفرستد. امیدواریم که کمپانی تست شتاب صفر-۴۰۲-صفر کیلومتر در ساعت را نیز همان روز انجام دهد تا این ادعا ثابت گردد.

حتی اگر چنین تستی برگزار نشود چیزی از ارزش‌های شیرون کم نخواهد شد زیرا این خودرو قبلاً ثابت کرده که چقدر سریع است. اندکی قبل از شروع مسابقات لمانز ۲۰۱۶، این هایپرکار وارد پیست معروف مسابقات شد و توانست به سرعت ۳۸۰ کیلومتر در ساعت برسد. این سرعت بیشتر از سقف سرعت خودروهای مسابقه‌ای حاضر در این رویداد است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.