شتاب‌گیری وحشیانه مرسدس-ای‌ ام‌ جی GT بلک سریز!

شتاب‌گیری وحشیانه مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز!

نام بلک سریز بازگشته و همانند پیشینیان خود پر از قدرت است. آخرین خودروی بلک سریز یعنی SLS AMG هفت سال پیش معرفی شد و همین امر انتظار برای ارائه AMG GT بلک سریز ۲۰۲۱ را سخت‌تر کرده بود. قطعاً این مدت ارزش انتظار را داشته زیرا در قلب GT بلک سریز جدید پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو با خروجی قابل‌توجه قرار گرفته است. در بدنه نیز یک بال بزرگ و قطعات آئرودینامیکی گیرا خودنمایی می‌کنند قطعاتی که هم بر ابهت این خودرو افزوده و هم راندمان عملکردی آن را بهبود بخشیده‌اند.

ویدئوی جدید کانال یوتیوب اتومان تی وی بر شتاب گیری وحشیانه این خودرو تأکید می‌کند. نیروگاه ۸ سیلندر میل‌لنگ تخت مرسدس خروجی ۷۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری دارد. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های عقب منتقل می‌شود. قدرت این خودرو نسبت به GT R افزایش ۱۵۳ اسبی داشته درحالی‌که گشتاور نیز ۱۰۰ نیوتون متر بهبود یافته است. این قدرت بیشتر به معنی شتاب گیری بهتر بوده است.

در این ویدئو شاهد ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۸ ثانیه‌ای هستیم. رسیدن از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز ۵.۴ ثانیه زمان می‌برد. بال بزرگ خودرو که نیروی رو به پایین زیادی تولید می‌کند قطعاً به چسبیدن خودرو به روی زمین کمکی شایانی کرده است. حتی با وجود لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ R هم این اعداد احساس‌برانگیز هستند. رینگ‌های ۲۰ اینچی در عقب و ۱۹ اینچی در جلو نیز برای یافتن کشش مناسب به تقلا می‌افتند.

اولین خودروی بلک سریز در سال ۲۰۰۶ عرضه و سریعاً به نماد مرسدس تبدیل شد. این خودرو به محصولی خاص بدل گردیده و نشان داد که تنها برخی محصولات مرسدس لیاقت دریافت چنین نشانی را دارند. البته که چنین محصولاتی ارزان‌قیمت نیستند. مرسدس فعلاً قیمت GT بلک سریز در آمریکا را اعلام نکرده اما اروپایی‌ها برای آن باید حداقل ۳۳۵۲۴۰ یورو بپردازند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.