شتاب‌گیری وحشتناک بوگاتی شیرون!

شتاب‌گیری وحشتناک بوگاتی شیرون!

در زمان حدود ۳۰ ثانیه چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟ نام بردن چند خودروی موردعلاقه یا شاید هم تکرار گوشه‌ای از آهنگی که دوست دارید. خب این جالب است؛ اما بوگاتی شیرون قادر به انجام کاری بیشتر از این‌ها بوده است، مثل دستیابی به شتاب صفر تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت در زمان ۳۲.۶ ثانیه! بله شیرون باحال تر از شماست!

این ابرخودروی فرانسوی در حالت استاندارد حداکثر سرعت محدود شده‌ی ۳۸۱ کیلومتر در ساعتی دارد اما زمانی که دکمه‌ای مخصوص را فعال کنید خودرو می‌تواند به سقف سرعت ۴۲۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که ۵ کیلومتر در ساعت بیشتر از مدل ویرون سوپر اسپورت ورلد رکورد ادیشن است.

از نظر تئوری شیرون قادر است به سرعت بالای ۴۵۰ کیلومتر در ساعت برسد. این را راننده آزمایشی بوگاتی یعنی اندی والاس گفته است. این رکورد ۱۹ کیلومتر در ساعت بیشتر از مدل ویرون سوپر اسپورت با رکورد ۴۳۱ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

اما شتاب گیری این خودرو بسیار گیراتر از سقف سرعت می‌باشد. شیرون تنها به ۲.۴ ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز ۶.۵ ثانیه نیاز دارد. قدم بعدی یعنی سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت در زمان ۱۳.۶ ثانیه تکمیل می‌شود و نهایتاً می‌بینیم که شتاب صفر تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت تنها ۳۲.۶ ثانیه زمان می‌برد. در صورت استفاده از لاستیک مناسب این خودرو می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۶۳ کیلومتر در ساعت برسد.

موضوع جالب اینکه شیرون ثابت کرده یک خودروی مناسب برای استفاده‌های روزمره است و همچنین فضای کافی برای حمل اشیایی چون گوشی همراه، عینک‌های آفتابی و بطری آب را دارد! 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 14 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.