شتاب‌گیری موشک وار فراری روما

شتاب‌گیری موشک وار فراری روما جدید

فراری روما یکی از خبرسازترین خودروهای جدید این برند در سال پیش بوده است. ایتالیایی‌ها سال بسیار شلوغی را پشت سر گذاشتند و اگرچه امسال وضعیت آرام تری برقرار است اما بازهم محصولات جدیدی را خواهیم دید. در ویدئوی جدیدی که مجله موتور اسپورت منتشر کرده شاهد شتاب گیری راحت یک دستگاه رومای قرمز از سکون تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت هستیم.

این ویدئو کوتاه بوده و تنها بخشی از توانایی‌های کوپه‌ی خوش‌تراش فراری را به نمایش می‌گذارد. با هر تعویض گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه روما شاهد افزایش سرعت هستیم. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربویی است که قدرت ۶۱۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند.

فراری می‌گوید روما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۳ ثانیه‌ای دارد. البته این رومایی که در ویدئو دیده می‌شود شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۸.۵ ثانیه‌ای را ثبت کرده که بهتر از ادعای فراری است. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده هرچند در ویدئو نمی‌توانیم آن را ببینیم.

زمانی که روما معرفی شد جهان شاهد یک خودرو با طراحی مینیمالیستی اما انحنادار بود که ادای احترامی به محصولات کلاسیک فراری همچون ۲۵۰ GT برلینتا لوسو و ۲۵۰ GT 2+2 محسوب می‌شود. البته این طراحی برگرفته از محصولات کلاسیک با موجی از تکنولوژی‌های مدرن همچون چراغ‌های جلوی LED، کنسول مرکزی مدرن و… همراه شده است.

روما ظاهر زیبای خود را به پرفورمنس قابل‌توجهی ترکیب کرده اما این قدرت و عملکرد به پای دیگر محصولات فراری نمی‌رسد. زمانی که فراری اعلام کرد در سال جاری محصولات زیادی را معرفی نخواهد کرد به این موضوع اشاره داشت که روی فروش محصولات معرفی شده در ماه‌های اخیر تمرکز خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.