شتاب‌گیری فوق‌العادهٔ فراری SF90 استراداله، صفرتاصد ۲.۳ ثانیه!

شتاب‌گیری فوق‌العادهٔ فراری SF90 استراداله، صفرتاصد ۲.۳ ثانیه!

فراری SF90 استراداله خودروی فوق‌العاده‌ای است. برخی این را یکی از بهترین فراری‌های تاریخ می‌دانند زیرا با برخورداری از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین اسب تاریخ مارانلو محسوب می‌شود؛ اما برخی دیگر SF90 را چندان جالب نمی‌دانند زیرا برای رسیدن به سرعت از الکتریکی‌سازی استفاده کرده است؛ اما طرفدار هرکدام از این دو دسته هم که باشید، هرگز نمی‌توان انکار کرد که SF90 سوپراسپرت فوق‌العاده سریعی است و ویدئوی کوتاهی که به‌تازگی منتشر شده هم این موضوع را تأیید می‌کند.

در این ویدئو، یک دستگاه SF90 از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته در این ویدئو تایمی برای شتاب گیری خودرو نمایش داده نمی‌شود اما با استفاده از یک کرونومتر دقیق می‌توان دید که خودرو ظرف ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز ظرف تنها ۶.۵ ثانیه صورت می‌گیرد. هردوی این اعداد سریع‌تر از ادعای فراری هستند که به ترتیب ۲.۵ ثانیه و ۶.۷ ثانیه را برای شتاب SF90 اعلام کرده بود.

البته باید توجه داشت این تایم‌ها که با کرنومتر ثبت شده‌اند به‌هیچ‌عنوان علمی نیستند و ثبت تایم چنین خودرویی به‌صورت دستی بسیار دشوار است. برای درک این موضوع فقط به سرعت‌سنج SF90 نگاه کنید که به لطف چسبندگی چهارچرخ محرک و سیستم لانچ کنترل، با سرعتی خیره‌کننده بالا می‌رود. درهرحال، آنچه قطعی است این است که SF90 استراداله قوی‌ترین فراری جاده‌ای تاریخ محسوب می‌شود و آن‌قدر سریع هست که بتواند در برابر هر خودروی تولیدی دیگری در بازار عرض‌اندام کند.

در همین حال باید توجه داشت که این اسب سرخ مارانلو با محیط‌زیست هم سازگاری دارد زیرا به لطف دو موتور الکتریکی که چرخ‌های جلوی آن‌را به چرخش درمی‌آورند، این سوپراسپرت پلاگین‌هیبریدی می‌تواند در حالت تمام الکتریکی با حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت تا ۲۵ کیلومتر را طی کند. علاوه بر این، موتور الکتریکی سومی هم بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس قرار گرفته که مجموع قدرت الکتریکی SF90 را به ۲۲۳ اسب بخار می‌رساند. در همین حال، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو هم ۷۸۰ اسب بخار به این نیرو اضافه می‌کند تا SF90 مایهٔ افتخاری برای انزو فراری باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.