شتاب‌گیری باورنکردنی مزدا اسپید ۳ تیون شده

شتاب‌گیری باورنکردنی مزدا اسپید ۳ تیون شده

مزدا اسپید ۳ یا MPS از سال ۲۰۱۳ به بعد دیگر تولید نشده اما یک هاچبک نسبتاً داغ است که به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری با قدرت ۲۶۳ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متر مجهز می‌باشد. یکی از نمونه‌های این خودرو به تازگی توسط AutoTopNL تست شده هرچند قدرت این خودرو به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از مدل استاندارد می‌باشد. تیونینگ انجام شده روی این خودرو باعث ایجاد قدرت ۵۶۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۳ نیوتون متری شده است.

مزدا اسپید ۳ موردبحث شتاب گیری فوق‌العاده‌ای دارد. پیشرانه این خودرو به راحتی به دور حدود ۸ هزار می‌رسد. البته به نظر می‌رسد کنترل کردن فرمان در زمان شتاب گیری سنگین کار سخت‌تری است. ظاهراً راننده با مشکل تأثیر گشتاور زیاد روی فرمان دست و پنجه نرم کرده و مدام اقدام به تصحیح و کنترل فرمان کرده است.

متأسفانه اتوبان به اندازه کافی خالی از خودرو نبوده و بنابراین راننده نتوانسته به حداکثر سرعت مزدا اسپید ۳ برسد. داده‌ها نشان دهنده ثبت سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت هستند اما خودرو هنوز هم مایل به شتاب گیری بوده است.

احتمالاً زیر برند مزدا اسپید پرفورمنس محو شده است. یکی از مدیران این خودروساز در سال ۲۰۲۰ گفته بود: “ما برنامه‌ای فوری برای بازگشت مزدا اسپید ۳ نداریم زیرا می‌خواهیم وارد فضای لوکس‌تری شویم.”

مزدا می‌خواهد با بهبود کیفیت محصولات خود به چهره‌ای لوکس‌تر تبدیل شود. ژاپنی‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری رو این کار انجام می‌دهند و تولید محصولات پرفورمنس اولویت اصلی آن‌ها نیست.

این استراتژی جواب داده است. کانسومر ریپورتز در سال ۲۰۲۰ مزدا را بهترین برند خودرویی معرفی کرد. این شرکت نسبت به سال پیش از آن سه رتبه پیشرفت داشته است. ب ام و در رتبه دوم و سوبارو هم در رتبه سوم این مطالعه قرار گرفته‌اند.

مزدا اوایل سال ۲۰۲۰ مدل‌های دیفرانسیل عقب خود را دوباره عرضه خواهد کرد. نیروبخش این خودروها خانواده جدید پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی با حجم ۳ و ۳.۳ لیتر خواهند بود.

[دانلود ویدئو]

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.