شبهاتی که درباره قرارداد تسلا و هرتز وجود دارد…

شبهاتی که درباره قرارداد تسلا و هرتز وجود دارد…

چندی قبل بود که هرتز سفارش ۱۰۰ هزار دستگاه تسلا مدل ۳ را برای استفاده از ناوگان خودروهای اجاره‌ای را اعلام کرد. این شرکت ارزش معامله یاد شده را حدود ۴.۴ میلیارد دلار اعلام کرده بود که بزرگ‌ترین سفارش خرید خودروهای الکتریکی توسط یک کمپانی اجاره خودرو می‌باشد. این قرارداد تنها چند هفته پس از آن اعلام شد که مارک فیلدز مدیرعامل جدید هرتز این کمپانی را از خطر ورشکستگی نجات داد. نیمی از ۱۰۰ هزار خودروی موردبحث برای اجاره‌های استاندارد خودرو بکار خواهد رفت و نیمی دیگر نیز در سرویس اوبر فعال خواهد بود.

هرتز پس از اعلام این قرارداد گفت احتمال ۲ برابر شدن تعداد سفارش‌ها به تسلا وجود دارد. البته یک مشکل وجود دارد و آن اینکه قرارداد بین تسلا و هرتز هنوز امضا نشده است!

ایلان ماسک در حساب کاربری خود گفته است: “باید تأکید کنم که هنوز قراردادی امضا نشده است.” این گفته‌ها به معنی عدم تحقق قرارداد نخواهد بود اما در تضاد با بیانیه سفارش ۱۰۰ هزار خودروی هرتز به تسلا می‌باشد.

ماسک افزوده قرارداد با هرتز هیچ تأثیری روی اقتصاد این شرکت ندارد. این مدیر خبرساز تأکید داشته هرتز باید همان قیمتی را که مشتریان برای محصولات تسلا می‌پردازند پرداخت نماید و به همین خاطر هیچ تخفیف یا تسهیلاتی در اختیار این شرکت اجاره خودرو قرار نخواهد گرفت. واضح است که این موضوع باب میل هرتز نخواهد بود اما خب ماسک از طرف دیگر گفته که تسلا تقاضای بیشتری نسبت به میزان تولید داشته و به همین خاطر خودروهای خود را با همان حاشیه سودی که به مشتریان عادی می‌فروشد در دسترس هرتز قرار خواهد داد.

هرتز اعلام کرده بود ۱۰۰ هزار خودروی سفارش داده شده‌اش تا پایان سال ۲۰۲۲ تحویل داده خواهند شد. در حال حاضر تحویل تسلا مدل ۳ دیفرانسیل عقب تا اواخر سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده و بنابراین تسلا باید به تحویل خودروهای معوق خود بپردازد.

پس از انتشار بیانیه هرتز بود که ارزش بازاری تسلا از مبلغ حیرت‌انگیز ۱ تریلیون دلار عبور کرد. البته ماسک این افزایش ارزش را عجیب دانست چراکه مشکل تسلا نه تقاضا بلکه تولید است. پس از این اظهارات بود که ارزش تسلا حدود ۴ درصد کاهش یافت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.