شایعه فروش آلفارومئو و مزراتی توسط فیات-کرایسلر

شایعه فروش آلفارومئو و مزراتی توسط فیات-کرایسلر

داستان فیات-کرایسلر یکی از جالب‌ترین و پرحاشیه ترین داستان‌های صنعت خودرو است؛ و آخرین شایعه درباره‌ی این شرکت حاکی از آن است که این غول ایتالیایی آمریکایی احتمالاً دو یا بیشتر از دو زیربرند خود را خواهد فروخت.

طبق گفته‌های فوربس فیات-کرایسلر می‌تواند برندهای آلفارومئو و مزراتی را بفروشد و البته Magneti Marnelli نیز احتمالاً به سرنوشتی مشابه دچار می‌شود. این شایعات در پی اخبار منتشره مبنی بر کاهش بدهی‌های شرکت به گوش رسیده‌اند.

فیات-کرایسلر پرونده مالی سه‌ماهه سوم مالی خود را با حدود ۷ میلیارد دلار بدهی بسته است. عملکرد کمپانی به خاطر تعداد زیاد فراخوان‌ها و برخی از جرائم وضع شده از سوی رگلاتورهای دولتی و البته هزینه‌های زیاد جالب نبوده است.

به منظور بهبود وضعیت، فیات-کرایسلر با رهبری سرجیو مارکیونه اخیراً تمرکز خود را تغییر داده است. اولویت این کمپانی بر ساخت شاسی بلندها و تراک های بیشتر و فروش آن‌ها توسط برندهای جیپ و رم متمرکز شده و البته این شرکت تولید سدان های کوچک و میدسایزی چون دوج دارت و کرایسلر ۲۰۰ را متوقف کرده است. البته این تغییرات برای بیرون آمدن شرکت از چاله کافی نیستند و تحلیل گران پیش‌بینی می‌کنند که شاید بدهی‌های بیشتری به بار بیاید.

اتحاد فیات-کرایسلر در سال ۲۰۱۴ و از ادغام گروه فیات با کرایسلر و پس از رهایی فیات از ورشکستگی تشکیل شد. در چند ماه گذشته نیز برند فراری به یک کمپانی مجزا بدل شد.

هم‌اکنون دو برند آلفارومئو و مزراتی با عرضه‌ی کراس اوورهای استلویو و لوانته می‌توانند طیف جدیدی از مشتریان را به سوی خود جلب کنند. گروه فولکس‌واگن علاقه‌ی طولانی‌مدتی به خرید آلفارومئو داشته، هرچند این موضوع به قبل از رسوایی دیزل گیت بازمی‌گردد.

برند Magneti Marelli که بیشتر در پشت‌صحنه‌ی صنعت خودرو حضور دارد یک تأمین‌کننده‌ی قطعات الکترونیکی برای فیات-کرایسلر و رقبا است. گردش مالی این شرکت به چندین میلیارد دلار در سال می‌رسد و فروش آن می‌تواند برای به سود رساندن کمپانی مادر کافی باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.