شاسی بلند هیدروژنی هوندا CR-V هیبرید به زودی معرفی می‌شود

شاسی بلند هیدروژنی هوندا CR-V هیبرید به زودی معرفی می‌شود

هوندا با ساخت نسخهٔ هیدروژنی CR-V، از سال ۲۰۲۴ تولید خودروهای سلول سوختی را در آمریکا از سر خواهد گرفت.

بخش آمریکای شمالی هوندا اعلام کرده است که در حال توسعهٔ یک نسخهٔ سلول سوختی هیدروژنی از نسل جدید CR-V برای بازار ایالات‌متحده است. این خودرو که به یک سیستم هیبریدی هیدروژنی انقلابی مجهز خواهد شد، قرار است در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود. در خودروهای پیل سوختی، هیدروژنی که در مخازن پرفشار ذخیره می‌شود به برق تبدیل شده و اقدام به شارژ باطری‌ها می‌کند. این باطری‌ها نیز انرژی موتور الکتریکی را تأمین می‌کنند که به چرخ‌ها نیرو می‌دهد؛ اما هوندا ادعا می‌کند CR-V هیدروژنی اولین خودروی پیل سوختی خواهد بود امکان شارژ از طریق منبع خارجی را هم خواهد داشت.

این یعنی خریداران می‌توانند باطری‌های خودرو را هم از طریق جایگاه‌های شارژ و هم از طریق هیدروژن شارژ کنند. جزئیات بیشتر در مورد سیستم پیل سوختی CR-V قرار است در زمانی نزدیک به عرضهٔ آن در سال ۲۰۲۴ اعلام شود. به گفتهٔ هوندا، این خودرو در کارخانهٔ اوهایو تولید خواهد شد یعنی جایی که از سال ۲۰۱۶ تا ماه گذشته اقدام به ساخت نسل دوم سوپرکار NSX می‌کرد. این شرکت ژاپنی حدود ۱۵ سال پیش مدل کلاریتی را به‌عنوان اولین خودروی هیدروژنی تولید انبوه جهان به بازار فرستاد و حالا CR-V هیدروژنی قرار است این راه را ادامه دهد.

نسل اول کلاریتی از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ تولید شد و سپس در سال ۲۰۱۶ نسل دوم آن به بازار آمد که علاوه بر هیدروژنی، در نسخه‌های الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی هم تولید می‌شد. البته این نسل فروش پایینی داشت تا جایی که در سال ۲۰۱۹ تنها ۲,۰۸۹ دستگاه از نسخهٔ هیدروژنی آن در ایالات‌متحده فروخته شد. به همین دلیل، عمر نسل دوم کلاریتی کوتاه بود و سال گذشته از روی خط تولید کنار رفت. بااین‌حال، ساخت نسخهٔ هیدروژنی CR-V نشان می‌دهد که هوندا هنوز از این تکنولوژی ناامید نشده است. نسل ششم این کراس‌اوور کامپکت در جولای امسال معرفی شد و هم‌اکنون با پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو و ۲ لیتری تنفس طبیعی هیبریدی در آمریکا عرضه می‌شود.

هوندا قبلاً اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ در سراسر جهان صرفاً اقدام به عرضهٔ خودروهای الکتریکی و هیدروژنی کند که این نشان‌دهندهٔ پایان عمر پیشرانه‌های درون‌سوز ابن شرکت بزرگ ژاپنی است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.