شارژ کامل باطری‌های جی‌ام‌سی هامر EV صد دلار هزینه دارد!

شارژ کامل باطری‌های جی‌ام‌سی هامر EV صد دلار هزینه دارد!

تصور عامه بر این است که خودروهای الکتریکی هزینه سوخت ندارند اما پیکاپ برقی غول‌پیکری مثل جی‌ام‌سی هامر با آن باطری‌های عظیم، هزینهٔ شارژ زیادی روی دست خریداران خود می‌گذارد. البته در بدترین حالت، این هزینه به‌اندازهٔ قیمت بنزین هامر قدیمی نخواهد بود و یک یوتیوبر اخیراً این موضوع را نشان داده است. مثل خودروهای بنزینی که باک بزرگ‌تری دارند و در مقایسه با نمونه‌های مجهز به باک کوچک‌تر هزینهٔ سوخت بیشتری خواهند داشت، یک پکیج باطری بزرگ مثل چیزی که در هامر EV وجود دارد هم در جایگاه‌های شارژ مالک را مجبور به پرداخت هزینهٔ بیشتری می‌کند.

برای یوتیوبر مذکور، شارژ کامل باطری‌های هامر در یکی از جایگاه‌های شارژ سریع Electrify America بدون احتساب مالیات، ۹۶.۸۹ دلار بوده است. این هزینه مجموعاً برای ۲۲۴ کیلووات ساعت برق به‌منظور شارژ از صفر تا صد درصد باطری‌های ۲۱۲ کیلووات ساعتی هامر بوده است. این کار ۱۵۲ دقیقه یا کمی بیش از دو و نیم ساعت طول کشیده است. هرچند این زمان کمی نیست ولی باید به‌اندازهٔ بسیار بزرگ باطری‌های هامر هم توجه داشت و در خودروهای کوچک‌تر قطعاً زمان شارژ به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

به‌طور متوسط، ظرفیت باطری اکثر خودروهای الکتریکی حال حاضر بازار نصف هامر یعنی حدود ۱۰۰ کیلووات ساعت است و بنابراین زمان شارژ آن‌ها در جایگاه‌های شارژ سریع بسیار کمتر خواهد بود. مثلاً از ۱۰ تا ۸۰ درصد این باطری‌ها در کمتر از ۴۵ دقیقه شارژ می‌شود. از سوی دیگر، امکان پرداخت هزینهٔ کمتر برای شارژ خودروهای الکتریکی هم وجود دارد زیرا شارژ هامر در این جایگاه بدون هیچ‌گونه اشتراک و عضویتی انجام گرفته است با انتخاب ارزان‌ترین اشتراک‌ها می‌توان هزینهٔ همین مقدار شارژ را به حدود ۷۰ دلار کاهش داد. همچنین در صورت شارژ در خانه این هزینه بسیار کمتر می‌شود. ازآنجایی‌که میانگین قیمت برق در ایالات‌متحده برای هر کیلووات ساعت ۰.۱۳ دلار است، شارژ کامل باطری‌های هامر در خانه حدود ۳۰ دلار تمام می‌شود که با توجه به‌اندازهٔ بسیار بزرگ و توانایی‌های این خودرو، واقعاً باورنکردنی به نظر می‌رسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.