شاخ به شاخ تسلا مدل Y و فولکس ID.6 Crozz

شاخ به شاخ تسلا مدل Y و فولکس ID.6 Crozz

اگر دو رقیب الکتریکی سرسخت بخواهند از فرط کینه از هم با سر به سمت هم بروند، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ همانند یک نبرد شاخ به شاخ سخت، در اینجا تسلا و فولکس با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت با یکدیگر برخورد می‌کنند.

در اینجا ما یک تست تصادف بسیار جالب از دو خودروی برقی مدرن داریم. تسلا مدل Y و فولکس‌واگن ID.6 Crozz اما درواقع ما مدل ID.4 را در این رقابت می‌بینیم که پلتفرم آن با ID.6 یکسان و بوده و همان معماری MEB است که البته کمی طول بیشتر و وزن سنگین‌تری دارد.

این دو خودرو در برخورد با سطح تماس ۵۰ درصدی و سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعتی شرکت کرده‌اند که معادل برخورد با مانع ثابت و البته تغییر شکل‌پذیری با سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

نتیجه این تست تصادف بد نیست زیرا قسمت سرنشینان هر دو خودرو تقریباً سالم بوده و هیچ حریقی هم مشاهده نمی‌شود. البته برخورد آدمک‌ها با ایربگ ها، صندلی‌ها، درب‌ها و سایر عناصر دیده می‌شود. درب‌های سمت راننده تسلا مدل Y پس از تصادف باز نمی‌شوند درحالی‌که مشکلی برای هیچ کدام از درب‌های ID.6 به وجود نمی‌آید. بعد از جدا شدن خودروها از هم، مشاهده می‌شود که پکیج باتری فولکس دست نخورده باقی مانده در حالی که باتری‌های تسلا کاملاً مچاله شده‌اند.

به طور کلی به نظر می‌رسد که سطح خسارت دو خودرو مشابه باشد. برای ما دشوار است که بگوییم کدام یک از آن‌ها به طور قابل توجهی از دیگری در این آزمون بهتر است. شاید ID.6 مزیت کمی نسبت به مدل Y داشته باشد اما تسلا هم به طور قابل توجهی سبک‌تر بوده و بسیار خوب عمل کرده است. درواقع هر دو خودرو بسیار ایمن تلقی می‌شوند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.