شاخ‌ به‌ شاخ بنزین و برق! درگ AMG GT و تسلا مدل S P100D

شاخ‌به‌شاخ بنزین و برق! درگ AMG GT و تسلا مدل S P100D

شما احتمالاً می‌دانید که این مسابقه چه سرنوشتی خواهد داشت. این‌طور نیست؟ بازیگران این قسمت از سریال ۴۰۰ متری آشنا هستند! فیلم امروز ما با تسلا مدل S P100D شروع می‌شود. در گوشه دیگر رینگ هم مرسدس-ای ام جی GT S تیز و خشن قرار دارد که با تکیه بر پیشرانه درون‌سوز و بنزینی خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بد نیست پیش از شروع فیلم نگاهی به برگه مشخصات فنی هر دو خودرو داشته باشیم. هرچند کانال یوتیوب برگزار کننده این درگ تمرکز زیادی روی گشتاور داشته و به ما می‌گوید که مرسدس از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو استفاده کرده و گشتاور ۶۷۰ نیوتون متری تولید می‌کند. البته تسلا هم برای خودش یک پا هیولا بوده و با گشتاور ۹۳۱ نیوتون متری‌اش بسیار ترسناک به نظر می‌رسد.

P100D با حالت Ludicrous اسب بخار زیادی داشته و قدرت ۶۰۵ اسبی آن در برابر قدرت ۵۱۵ اسبی مرسدس تا حدودی باعث شرمندگی بنزین در برابر برق می‌شود!

پیش از این درگ های زیادی از تسلا مدل S P100D را دیده‌ایم که توانسته خودروهای زیادی را مغلوب کند. مزیت گشتاور آنی پیشرانه‌های الکتریکی غیرقابل انکار است و سیستم چهار چرخ محرک موجود در تسلا هم باعث می‌شود این خودرو علیرغم وزن بالا توانایی‌های زیادی داشته باشد. حتی مرسدس-ای ام جی GT S با وجود لانچ کنترل هم شانسی در برابر نیروی الکتریسیته تسلا ندارد. تسلا سریعاً به اندازه طول چند خودرو پیش می‌افتد.

البته پیشرانه‌های بنزینی در سرعت‌های بالاتر مزیت خود را نشان می‌دهند. در این حالت فاصله مرسدس با تسلا کمی کاهش می‌یابد. البته این درگ به اندازه ۴۰۰ متر برگزار می‌شود و مرسدس زمان کافی برای بازگرداندن آب رفته به جوی ندارد.

نهایتاً تسلا با زمان ۱۰.۷ ثانیه از خط پایان می‌گذرد درحالی‌که مرسدس زمان ۱۱.۴ ثانیه را ثبت می‌کند. شاید برگزاری یک درگ ۸۰۰ متر با نتیجه نسبتاً متفاوتی همراه باشد اما شکی وجود ندارد که تسلا مدل S P100D خودروی دیوانه کننده‌ای است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.