شاخ‌به‌شاخ مفصل و هیجان‌انگیز ب‌ام‌و M8 کانورتیبل و بنتلی کانتیننتال GT V8 کانورتیبل

شاخ‌به‌شاخ مفصل و هیجان‌انگیز ب‌ام‌و M8 کانورتیبل و بنتلی کانتیننتال GT V8 کانورتیبل

گرندتوررهای بزرگ، لوکس و کانورتیبل خیلی به چشم نمی‌خورند و بنابراین خیلی شاهد تولید نسخه‌های جدیدی نیستیم اما امسال دو نمونه از آن‌ها کاملاً خودنمایی می‌کنند. ما درباره ب‌ام‌و M8 کامپتیشن کانورتیبل و بنتلی کانتیننتال GT V8 کانورتیبل صحبت می‌کنیم، خودروهایی که تصویری ترکیبی از پرفورمنس هیجان‌انگیز و اشرافیتی درخور ارائه می‌کنند.

البته این کلاس خودرویی با اندکی تغییر همراه شده زیرا تمرکز بیشتری روی دینامیک سواری و پرفورمنس صورت گرفته است؛ و البته به این موارد باید فاکتورهای سنتی همچون راحتی و لوکس بودن را نیز اضافه کنیم.

هر خودروی روباز و لوکسی باید این معیارها را داشته باشد و ما نیز می‌خواهیم این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم. قیمت ب‌ام‌و به پای بنتلی نمی‌رسد اما آیا تصوری که درباره کانتیننتال وجود دارد قیمت بالایش را توجیه می‌کند؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤالات را بیابید.

  • شاخ‌به‌شاخ
بنتلی کانتیننتال GT V8 کانورتیبل ب‌ام‌و M8 کامپتیشن کانورتیبل
۱۶۷۰۰۰ ۱۳۰۴۷۰ قیمت (پوند)
۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو پیشرانه
۵۴۲/۷۷۰ ۶۱۶/۷۵۰ قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)
۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهار چرخ محرک ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک گیربکس
۴/۳۱۹ ۳.۳/۲۵۰ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت/حداکثر سرعت (ثانیه/کیلومتر در ساعت)
۱۵.۳ ۱۸.۵ مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

 

  • بنتلی کانتیننتال GT V8 کانورتیبل

نقاط قوت: استایل و تصور ذهنی خریداران، کیفیت بالا، راحتی فوق‌العاده و پیشرانه لذت‌بخش

نقاط ضعف: کندتر بودن در مقایسه با ب‌ام‌و، قیمت بالاتر، هزینه‌های نگهداری بسیار زیاد

بنتلی بخشی از گروه فولکس‌واگن بوده و کانتیننتال GT بر پایه پلتفرم MSB این گروه شکل گرفته است. پورشه نیز برخی ریزه‌کاری‌های این پلتفرم را انجام داده است. کانتیننتال GT با در نظر گرفتن نسخه کانورتیبل طراحی شده و اگرچه از بسیاری از قطعات دیگر محصولات سطح بالای گروه فولکس‌واگن استفاده می‌کند اما شخصیت خاص خودش را دارد چیزی که M8 کمتر از آن برخوردار است.

پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودرو در برخی محصولات پورشه و آئودی و حتی لامبورگینی بکار رفته و قدرت ۵۴۲ اسبی و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری دارد. صدای پیشرانه بنتلی جذاب‌تر از نسخه‌های ۱۲ سیلندر بوده و همچنین تفاوت ناچیزی بین پرفورمنس دو مدل وجود دارد و اکثر مالکان متوجه تفاوت پرفورمنس نسخه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر کانتیننتال GT نخواهند شد.

البته این خودرو کندتر از ب‌ام‌و است. با شتاب ۴ ثانیه‌ای این خودرو نمی‌تواند به M8 با شتاب ۳.۳ ثانیه نزدیک شود.

 

تأخیر بسیار ناچیزی در توربو وجود داشته و کانتیننتال با صدای هیجان‌انگیزی به پیش می‌رود. این خودرو پاسخ وحشیانه پیشرانه ب‌ام‌و را نداشته اما قوای محرکه نرم‌تر بوده و با شخصیت خودرو هماهنگی بیشتری دارد. گیربکس هم بسیار نرم بوده و تعویض‌های آن به سختی تشخیص داده می‌شوند.

البته بنتلی در زمینه راحتی سواری فاصله متمایزی بین خود و رقیب ایجاد می‌کند. کانتیننتال GT به راحتی از روی دست‌اندازها رد شده و به ندرت ناهنجاری‌ای در شاسی دیده می‌شود. تنها چاله‌های بزرگ هستند که باعث لرزش خواهند شد. GT واقعاً خودروی راحتی بوده و آرامش در جای‌جای آن به چشم می‌خورد.

البته کنترل بدنه در حالت اسپورت رانندگی بهتر صورت گرفته و تفاوت بزرگ‌تری بین تنظیمات نرم‌تر و سفت تر وجود دارد. علیرغم وزن بیشتر بنتلی نسبت به رقیب، این خودرو پاسخ‌های مناسبی ارائه کرده و چسبندگی آن نسبت به چنین محصول بزرگی خوب است. سواری کانتیننتال نیز لذت‌بخش بوده اما خب نمی‌توان چنین چیزی را درباره M8 سفت تر گفت.

فاصله قیمتی قابل‌توجهی وجود دارد اما بنتلی قیمت بالایش را توجیه می‌کند. کابین بسیار شیک‌تر بوده و از متریال باکیفیت‌تری استفاده شده است. تجهیزات زیادی نیز وجود دارد. از جمله این موارد می‌توان به صفحه لمسی ۱۲.۳ اینچی، داشبورد دیجیتال، ارتباطات گوشی هوشمند، چراغ‌های ماتریکس LED و رینگ‌های ۲۰ اینچی اشاره کرد.

سواری: با وجود لانچ کنترل و سیستم چهار چرخ محرک بنتلی خودرویی سریع بوده و کشش آن به خوبی M8 است. ترمزها نیز بخشنده‌تر بوده و بنابراین می‌توانید این خودرو را به راحتی متوقف کنید.

کابین و تکنولوژی: خودروی تست شده از صفحه‌نمایش چرخشی ۴۷۷۰ پوندی استفاده کرده بود که اگرچه یک ضرورت نیست اما خب حالت اشرافی دارد.

فضای بار و کابین: محفظه بار ۲۳۵ لیتری بنتلی کمتر از ب‌ام‌و بوده اما شکل خوبی دارد. باز و بسته شدن سقف نیز در ۱۹ ثانیه انجام شده و این کار تا سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت میسر است.

  • ب‌ام‌و M8 کامپتیشن کانورتیبل

نقاط قوت: پرفورمنس باورنکردنی، قیمت پایین‌تر نسبت به بنتلی، سیستم اطلاعات سرگرمی عالی

نقاط ضعف: فاقد شخصیتی در اندازه بنتلی، نبود کاراکتر خاص پیشرانه، راحتی و اشرافیت کمتر نسبت به رقیب

M8 کامپتیشن کانورتیبل از نظر تکنولوژی دریاست. بیایید با پیشرانه آغاز کنیم زیرا تعریف کننده این پرچم‌دار است. نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی ب‌ام‌و قدرت ۶۱۶ اسبی تولید می‌کند که ۷۴ واحد بیشتر از بنتلی است. البته گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری آن ۲۰ واحد کمتر از رقیب بریتانیایی می‌باشد.

این نیرو از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود هرچند همانند سدان M5 شما می‌توانید اکسل جلو را از فرایند انتقال قدرت حذف کرده و خودرویی دیفرانسیل عقب داشته باشید.

این خودرو پرفورمنسی فوق‌العاده دارد. با وجود لانچ کنترل شتاب در ۳.۳ ثانیه ثبت می‌شود که هفت‌دهم ثانیه سریع‌تر از بنتلی است. انعطاف زیادی وجود دارد و گشتاور تولیدی هم تنها از دور ۱۸۰۰ در دسترس است بنابراین سریع راندن با M8 کار راحتی است.

البته زمانی که این کار را انجام دهید خواهید فهمید مهندسی بیشتری برای تبدیل سری ۸ کوپه سنگین‌وزن به یک پرچم‌دار روباز انجام شده است. البته وزن ۲۰۸۵ کیلویی ب‌ام‌و خیلی کمتر از وزن ۲۳۳۵ کیلوگرمی بنتلی می‌باشد اما خب هر دو خودرو سنگین‌وزن محسوب می‌شوند.

فرمان ب‌ام‌و سریع بوده اما به اندازه بنتلی حس ندارد. همچنین در نرم‌ترین حالت سیستم تعلیق نیز M8 سفت تر از رقیب بوده و راحتی کمتری دارد. رینگ‌های ۲۰ اینچی ب‌ام‌و روی کیفیت سواری تأثیر گذاشته‌اند و واقعاً این موضوع حس می‌شود.

درحالی‌که پرفورمنس M8 در خط مستقیم کاملاً بی‌رحمانه است اما خود قوای محرکه بی‌روح نشان می‌دهد. صدای تولیدی این نیروگاه قابل‌توجه بوده اما در مقابل کانتیننتال GT رنگ می‌بازد. گیربکس ۸ سرعته نیز در بزرگراه عملکرد بسیار خوبی دارد اما گاهی اوقات تعویض‌های مناسبی را انجام نمی‌دهد.

بنابراین حفره‌هایی در بحث دینامیکی وجود دارد و کابین نیز شرایط مشابهی را نشان می‌دهد. هر چیزی را که بخواهید وجود دارد: سیستم اطلاعات سرگرمی عالی، اگزوز اسپورت، سیستم تعلیق تطبیقی، هدآپ دیسپلی، دستیار پارک و دوربین دنده‌عقب و… اما داشبورد دارای کنترل‌ها و دکمه‌هایی است که در مدل‌های ارزان‌قیمت ب‌ام‌و هم دیده می‌شوند، چیزی که انتظارش را در چنین خودرویی ندارید.

سواری: با تغییر تنظیمات دیفرانسیل شما می‌توانید M8 را به هیولایی دیفرانسیل عقب تبدیل کنید اما خب با این کار کنترل کشش نیز از دور حذف می‌شود. با این کار شما می‌توانید در پیست هنرنمایی کنید.

کابین و تکنولوژی: سیستم اطلاعات سرگرمی ب‌ام‌و یکی از بهترین‌های صنعت خودروست. ویژگی‌های زیادی وجود دارد اما زیبایی اصلی در سادگی آن است.

فضای بار و کابین: فضای بار ۳۵۰ لیتری این خودرو بسیار به سمت صندلی‌ها کشیده شده و فضای باز شدن بسیار تنگی دارد. حتی وقتی سقف بالا باشد در جای دادن وسایل بزرگ به تقلا خواهید افتاد.

  • قضاوت نهایی

مقام اول: بنتلی کانتیننتال GT V8

بنتلی با کیفیت عالی کابین و راحتی سواری مثال‌زدنی قیمت بالایش را توجیه می‌کند. ظاهر و استایل سطح بالا نیز پشتیبان این امر است. پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو به اندازه کافی قوی بوده و شخصیت بیشتری نسبت به پیشرانه ب‌ام‌و دارد. به این مورد باید سواری هیجان‌انگیز و درعین‌حال فوق‌العاده آرام را اضافه کنیم. کانتیننتال GT بهترین کانورتیبل لوکس بازار است.

مقام دوم: ب‌ام‌و M8 کامپتیشن کانورتیبل

M8 خودروی خوبی است اما عجیب به نظر می‌رسد. این خودرو نه به اندازه بنتلی لوکس بوده و از نظر هیجان و درگیری رانندگی نیز تنها اندکی بهتر از رقیب است. قوای محرکه این خودرو فاقد شخصیت خاص خودش بوده، چیزی که در یک خودروی کانورتیبل موضوع مهمی است. از نظر راحتی سواری نیز بنتلی برتر ظاهر شده است؛ اما اگر اولویت اصلی شما سرعت و پرفورمنس باشد ب‌ام‌و گزینه خوبی خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.