شاخ‌به‌شاخ جگوار اف تایپ SVR و مرسدس-ای ام جی E63 S

شاخ‌به‌شاخ جگوار اف تایپ SVR و مرسدس-ای ام جی E63 S

رقابت تیم‌های فوتبال آلمان و انگلستان چندین دهه است که به یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فوتبالی دنیا تبدیل شده و البته همین موضوع در صنعت خودرو هم صدق می‌کند، جایی که صنایع خودروسازی آلمان و بریتانیا همیشه با یکدیگر سرشاخ شده‌اند. امروز می‌خواهیم ببینیم کدام کشور خودروی ۸ سیلندر سریع‌تری دارد.

برای فهم این موضوع ما به جدیدترین درگ انجام شده توسط CarWow مراجعه کرده‌ایم. در این مسابقه شاهد رقابت جگوار اف تایپ SVR و مرسدس-ای ام جی E63 S هستیم. این دو خودرو کاملاً متفاوت به نظر می‌رسند اما زیر کاپوت آن‌ها یک پیشرانه ۸ سیلندر قدرتمند آرمیده است.

در یک طرف قوی‌ترین نسخه‌ی تولیدی از اف تایپ تا به امروز را داریم که از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۵۷۵ اسب بخار سود می‌برد. در طرف دیگر هم یکی از دوست‌داشتنی‌ترین استیشن‌های آلمانی قرار دارد که از قلب آهنین ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۶۱۲ اسبی برخوردار می‌باشد.

حداقل روی کاغذ می‌توان برنده را حدس زد. مرسدس قدرت بیشتر را با لانچ کنترل همراه کرده است اما هر دو خودرو از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس‌های اتوماتیک سود می‌برند. البته جگوار گیربکسی ۸ سرعته و مرسدس گیربکسی ۹ سرعته دارد.

اما درست همانند مسابقات فوتبال، هیچ‌کسی نمی‌تواند برنده‌ی نهایی را با قاطعیت انتخاب کند. این موضوع دقیقاً در این درگ هم اتفاق افتاده، جایی که اف تایپ اندکی پس از لانچ پیش می‌افتد اما استیشن ژرمن‌ها قبل از خط پایان گوی سبقت را از حریف می‌رباید.

ما کل ویدئو را لو نمی‌دهیم اما می‌گوییم که برنده‌ی این دیدار توانسته مسافت ۴۰۰ متر را با زمان ۱۱.۲ ثانیه طی کرده درحالی‌که رکورد خودروی دوم ۱۱.۳ ثانیه بوده است. این درگ به قدری نزدیک است که ما را به یاد برخی از خاطره‌انگیزترین مسابقات فوتبال بین دو کشور آلمان و انگلستان می‌اندازد!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.