سیستم صدای هشدار عابران، مشکل جدید تسلا

سیستم صدای هشدار عابران، مشکل جدید تسلا

تسلا به خاطر ارائه ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جدید در محصولات خود شناخته می‌شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به صداهای نفخ شکم و بازی‌های ویدئویی داخل خودرو اشاره کرد. یکی از این ویژگی‌های جالب بوم باکس نام دارد که منجر به فراخوان بیش از نیم میلیون دستگاه خودرو شده است. NHTSA می‌گوید این ویژگی خطرناک است زیرا سیستم هشدار عابران پیاده خودرو می‌تواند تحت تأثیر بوم باکس قرار گیرد. PWS (سیستم هشدار عابران پیاده) ویژگی‌ای است که در تمامی خودروهای الکتریکی دیده می‌شود و حتی برخی خودروهای هیبریدی نیز به این سیستم مجهز هستند. هدف از نصب این سیستم ایمن نگه داشتن عابران پیاده با هشدار دادن درباره نزدیک شدن خودرویی الکتریکی است. معمولاً خودروهای الکتریکی کاملاً آرام و ساکت هستند.

البته خودروهای بنزینی و دیزلی نیازمند چنین سیستمی نیستند زیرا آرام ترین خودروهای درون‌سوز نیز صدای کافی برای جلب‌توجه اکثر افراد نزدیک را تولید می‌کنند. بوم باکس به‌طور ویژه برای اجازه دادن به کاربران برای پخش صدا طراحی شده است و این صدا تقریباً همیشه بیشتر از صدایی است که توسط سیستم هشدار عابران پیاده پخش می‌شود. تسلا دراین‌باره گفته است:

بوم باکس که یک برنامه در توی باکس است از بلندگوی سیستم هشدار عابران پیاده برای پخش مدیا در زمان پارک خودرو، بوق زدن، رانندگی و احضار خودرو استفاده می‌کند

با این وجود تسلا از سمت NHTSA تحت‌فشار قرار گرفته است. ظاهراً قرار است این خودروساز آمریکایی توانایی مالکان در استفاده از بوم باکس در زمان حرکت را حذف کند. گفته شده است این فراخوان تعداد ۵۷۸۶۰۷ دستگاه خودرو را تحت تأثیر قرار داده است. البته برخلاف فراخوان‌های معمولی، انتظار می‌رود مشکل تمامی این خودروها با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری حل شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.