سیتروئن C-XR و تلاش برای ورود به بازار بلندقامت‌های اسپرت

سیتروئن C-XR و تلاش برای ورود به بازار بلندقامت‌های اسپرت

در حالی که خودروهای SUV و کراس اوور از وزن بالا و مصرف سوخت بیشتری نسبت به خودروهای کوچک‌تر برخوردارند، اما بازار فروش آن‌ها همچنان در حال رشد می‌باشد. امسال در نمایشگاه پکن، رشد فروش SUV در این کشور ۵۰ درصد نسبت به سال قبل اعلام شد. بنابراین طبیعی است که خودروسازان به دنبال حضور پر رنگ‌تری در این کلاس می‌باشند. سیتروئن نیز با معرفی C-XR چنین راهبردی را دنبال می‌کند.

سیتروئن C-XR کانسپت که در نمایشگاه پکن معرفی شد در اصل برگرفته از مدل C4 کاکتوس است که بلندتر و تنومندتر شده است. این خودرو را باید اولین محصول همکاری مشترک بین گروه پژو-سیتروئن و شریک جدید چینی آن‌ها یعنی دانگ فنگ دانست.

طراحی C-XR جمع و جور و ظریف است و البته سبک طراحی سیتروئن نیز در آن واضح است. طول بدنه ۴.۲۶ متر، عرض ۱.۷۹، ارتفاع ۱.۵۶ و فاصله بین دو محور ۲.۶۵ متر است که ترکیبی از چالاکی و فضای درونی مناسب را به نمایش می‌گذارد. ابعاد این خودرو تنها اندکی از نیسان جوک به عنوان رقیب مستقیم آن، بزرگ‌تر است.

تمرکز سیتروئن در C-XR روی بهره‌وری بالا و کاهش وزن بوده است. بنابراین از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوی ۱.۶ لیتری THP متصل به گیربکس اتوماتیک مدرن و انتقال نیرو به چهار چرخ همراه با سیستم حرکت-توقف استفاده شده است که در مجموع مصرف سوخت پایین و آلایندگی CO2 تولیدی اندک را به بار می‌آورد. هنوز جزئیات بیشتری از موتور و قوای تولیدی آن منتشر نشده است.

درون کابین، هدف لذت بردن و آسایش از طریق وسعت مکان، کابین پوشیده از مواد نرم و با کیفیت و سقف شیشه‌ای پانورامای بزرگ بوده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.