سیتروئن هم با پیشرانه‌های دیزلی خداحافظی کرد!

سیتروئن هم با پیشرانه‌های دیزلی خداحافظی کرد!

بی‌شک رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن استفاده از پیشرانه‌های الکتریکی شده در صنعت خودرو را سرعت بخشید. البته صادقانه باید گفت پیشرانه‌های دیزلی شایسته چنین سرنوشتی نیستند اما بسیاری از خودروسازان هم‌اکنون توسعه چنین پیشرانه‌هایی را کنار گذاشته‌اند. جدیدترین برندی که به لیست بلندبالای قهر کرده‌ها با دیزلی‌ها پیوسته سیتروئن فرانسه است.

سیتروئن C5 X جدید که چند هفته پیش رونمایی شده فقط با پیشرانه‌های بنزینی یا هیبریدی در اروپا عرضه خواهد شد. پیشینیان این خودرو در برخی بازارها با پیشرانه‌های دیزلی هم در دسترس بوده اما سیتروئن معتقد است نفس‌های چنین پیشرانه‌هایی به شماره افتاده است. مدیرعامل این خودروساز فرانسوی البته از روندی که صنعت خودرو در پیش گرفته راضی است.

وینسنت کوبی گفته است:

من اصلاً از پیشرانه‌های دیزلی خوشم نمی‌آید. خودروهای دیزلی ۵ سال پیش ۸۰ درصد بازار را در اختیار داشتند و این رقم در سال پیش به کمتر از ۵۰ درصد رسید. در ۳ یا ۴ سال آینده سهم چنین خودروهایی از بازار می‌تواند کمتر از ۱۵ درصد باشد.

البته شما هنوز هم می‌توانید یک سیتروئن دیزلی را خریداری کنید. اگر نگاهی به وب‌سایت این برند در بریتانیا بیندازید خواهید دید که خودروهایی همچون C4 جدید، C5 ایرکراس و C4 اسپیس تورر با پیشرانه دیزلی بلو HDI در دسترس هستند. احتمالاً سیتروئن سرمایه‌گذاری روی پیشرانه‌های دیزلی جدید را متوقف کرده هرچند نمونه‌های کنونی تا چند سال آینده در بازار عرضه خواهند شد.

سیتروئن تنها خودروسازی نیست که دست از توسعه و عرضه پیشرانه‌های دیزلی می‌کشد. همین چند وقت پیش بود که رنو نیز برنامه‌های مشابهی را اعلام کرد و شرکت‌هایی همچون هیوندای، نیسان، ولوو و دیگران نیز تصمیم مشابهی را اتخاذ کرده‌اند. مرسدس بنز، ب‌ام‌و، آئودی، فولکس‌واگن و برخی برندهای دیگر البته به آینده پیشرانه‌های دیزلی معتقد هستند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.