سیاه و سفیدِ مرسدس AMG S65 مدل ۲۰۱۸

سیاه و سفیدِ مرسدس AMG S65 مدل ۲۰۱۸

مرسدس AMG S65 بر روی کاغذ چندان هیجان برانگیز بنظر نمی‌رسد؛ در حدود ۸۲,۵۰۰ دلار گرانتر از S63 sedan است و حتی شتاب ۰-۶۰ آن به میزان ۰.۷ ثانیه کندتر است. بیشینه سرعت هر دو مدل یکسان بوده و از نظر امکانات رفاهی و آپشن‌ها نیز نفاوتی میان این دو برادر وجود ندارد. بنابراین لااقل بر روی کاغذ، مزیت S65 چندان واضح نیست.

آقای «نیک مارتین» مدیر محصولات بخش AMG، این چنین توضیح می‌دهد:

همواره یک مشتری وجود خواهد داشت که ۱۲ سیلندر بخواهد؛ آنها نهایت پرفورمنس را خریداری می‌نمایند، چرا که این همان چیزی است که آنها هستند

تعداد خودروهای کمی در دنیا باقی‌اند که همچنان با پیشرانه ۱۲ سیلندر عرضه می‌شوند و اس۶۵ یک خودروی ویژه در این میان است، چرا که بسیار متفاوت است. موتور این خودرو، تنها پیشرانه مرسدس اس کلاس است که برای سال۲۰۱۸ بدون تغییر باقی خواهد ماند. گذشته از اینها آقای مارتین اظهار نظر جالبی در این زمینه بیان می‌کنند:

مشتریان اس۶۵ را تنها به دلایل منطقی نمی‌خرند، آنها این خودرو را خریداری می‌نمایند چرا که بهترین محصول ماست و مدل برتر اس۷۵ وجود خارجی ندارد.

نقاط قوت

قدرت بالا: پیشرانه ۶ لیتری بی توربو این خودرو قادر به تولید توان خروجی ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور کم نظیر ۱۰۰۰ نیوتن‌متر است که موجب می‌شود تا اس۶۵ به طرزی بی پروا به پیش برود و کمتر خودرویی در مسیر یارای حرکت دوشادوش با آن را خواهد داشت. همچنین اس۶۵ تنها به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود و از لاستیک‌های ۲۰ اینچی سود خواهد برد.

طراحی داخلی ویژه AMG: این اولین و بهترین خودرویی است که طراحی داخلی آن توسط AMG، متناسب با پرفورمنس کم نظیر آن، همگام سازی شده است. غربیلک فرمان بی نظیر به همراه شیفترهای بزرگتر، همچنین صفحه نمایشگر پشت غربیلک که دلالت بر مفاهیم اسپورت دارد، از جمله شاخصه‌های کابین است.

کنترل هوشمند شاسی در مسیرهای منحنی شکل: سه حالت مختلف در تنظیمات شاسی به چشم می‌خورد: کامفورت، اسپرت و کورو( curve). گزینه سوم عملکردی را فعال می‌کند که به وسیله آن خودرو در هنگام عبور از مسیرهای منحنی به میزان ۲.۶۵ درجه کج می‌شود تا از نیروهای جی وارده بر سرنشینان کاسته شود. این سیستم فقط در خودروهای دیفرانسیل عقب قابلیت نصب دارد چرا که به یک مخزن تحت فشار هیدرولیکی نیاز دارد تا موقعیت شفت حائل در مدل‌های ۴matic را تغییر دهد.

معایب

گیربکس قدیمی: اس۶۵ تنها خودروی اس کلاسی است که با گیربکس هفت سرعته از مد افتاده عرضه می‌شود و قدمت گیربکس مذکور، خود گویای کیفیت تعویض دنده‌هاست. البته این گیربکس تنها گزینه مطلوب برای انتقال گشتاور عظیم تولیدی توسط پیشرانه ۱۲ سیلندر است. در دنده معکوس‌ها صداهای نابهنجار به گوش می‌رسد.

نیاز به یک اتوبان با سرعت نامحدود: مقامات مرسدس بر این موضوع که مزیت بزرگ اس۶۵ تنها در بزرگراههای آلمان قابل حصول است، صحه می‌گذارند. جایی که پیشرانه وحشی ۱۲ سیلندر می‌تواند آزادانه تمام ۶۲۱ اسب بخار نهفته در درونش را رها نماید؛ قطعا در کشوری با محدودیت سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت، پیشرانه پرقدرت عملا دیگر امتیازی ویژه محسوب نخواهد شد.

قیمت بسیار گزاف: اگر شما برای خرید این خودرو پا به بازار گمارده‌اید، مشکلی نیست اما باید بدانید که برچسب قیمت ۲۲۹,۵۰۰ دلاری آن گرانتر از هر مرسدس مایباخ و برخی سوپرکارهای قدرتمند است. در ضمن این قیمت مربوط به مدل پایه بوده و خودروی مورد بررسی در این مقاله ارزشی معادل ۲۴۱,۲۹۵ دلار دارد.

مشخصات مرسدس AMG S65 2018

  • پیشرانه: Biturbocharged 6.0-Liter V12
  • قدرت: ۶۲۱ اسب بخار
  • گشتاور: ۱۰۰۰ نیوتن متر
  • شتاب ۰-۹۶: ۴.۱ ثانیه
  • بیشینه سرعت: ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت (شهر-بزرگراه-ترکیبی): ۱۸ لیتر-۱۰.۷ لیتر-۱۴.۷ لیتر
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل عقب
  • وزن: ۲۲۲۲ کیلوگرم
  • ظرفیت صندوق عقب: ۴۶۱ لیتر
  • قیمت پایه: ۲۲۹,۵۰۰ دلار
  • قیمت نسخه تست شده: ۲۴۱,۲۹۵ دلار

منبع: motor1

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.