سو استفاده از نام تسلا برای افزایش قیمت سهام در آمریکا!

سو استفاده از نام تسلا برای افزایش قیمت سهام در آمریکا!

قیمت سهام شرکت معدنی لیتیوم کورپ طی هفته جاری به شدت افزایش و سپس کاهش یافت. دلیل این افت و خیز قیمت سهام انتشار اخبار نادرست درباره خریداری این شرکت توسط تسلا و سپس تکذیب اخبار جعلی بود. قیمت سهام این شرکت به ۱.۰۹ دلار به ازای هر سهم رسید که بیش از ۳ برابر قیمت سهام این شرکت پیش از انتشار اخبار نادرست بوده است. همچنین قیمت سهام تسلا نیز به دنبال انتشار این اخبار ۳.۱ درصد افزایش یافت. برخی رسانه‌ها می‌گویند این اخبار به‌صورت گسترده در توییتر و توسط طرفداران ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز منتشر شده است. البته لیتیوم کورپ بعداً با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت توسط تسلا خریداری نشده است و ارتباطی نیز در این باره با تسلا نداشته است.

در بیانیه لیتیوم کورپ آمده است:

مایلیم به اطلاع سهامداران برسانیم که برخلاف اخبار منتشر شده توسط منابع ناشناس در دوازده آوریل و همچنین انتشار برخی شایعات در شبکه‌های مجازی، ما علاقه تسلا به خرید شرکت خود را دریافت نکرده‌ایم و هیچ‌یک از کارکنان ما نیز به استخدام تسلا درنیامده‌اند. از گفت‌وگو با ایلان ماسک خوشحال خواهیم شد اما در حال حاضر هیچ همکاری‌ای بین دو شرکت وجود ندارد

هنوز مشخص نیست چه منبعی این شایعات را منتشر کرده است و یکی از منابع خبری متهم به انتشار نیز آن را رد کرده است. تسلا فاقد بخش روابط عمومی است و بنابراین دسترسی به بیانیه‌های رسمی این خودروساز سخت است. پس از مشخص شدن جعلی بودن این اخبار، ارزش سهام لیتیوم کورپ به شدت کاهش یافت اما هنوز هم ۲۸.۷۳ درصد بالاتر از زمانی است که این اخبار منتشر نشده بودند. لیتیوم یک ماده معدنی مهم در تولید باتری‌های خودروهای الکتریکی است و به همین خاطر خودروسازان به منابع تولید آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.