سوپرکار پیشرانه وسط ب‌ام‌و؟! نه!

ب‌ام‌و

طرفداران ب‌ام‌و از زمان معرفی کانسپت M1 هامیج در سال ۲۰۰۸ تاکنون در آرزوی تولید یک خودروی پیشرانه وسط توسط این خودروساز بوده‌اند. کانسپت یاد شده در آن سال برای گرامی داشت ۳۰ سالگی M1 نمادین معرفی شده بود. در ژوئن ۲۰۱۹ بود که باواریایی ها با معرفی کانسپت ویژن M Next ایده‌ی تولید یک سوپرکار با پیشرانه‌ای در پشت صندلی‌ها را دوباره عملی کردند هرچند این خودرو فقط به‌صورت مفهومی معرفی شد.

طی چند روز گذشته یک پروتوتایپ جالب از M8 در خلال تست در نوربرگ رینگ دیده شده و فرم خودرو به گونه ای بوده که انگار از طراحی پیشرانه وسط استفاده کرده است. به جای شیشه‌های جانبی سنتی ب‌ام‌و از پوشش های مشکی رنگ با ورودی‌های هوا استفاد کرده و بخش عقب خودرو به ویژه شیشه عقب اقدام به پنهان کرده جزئیات پشتش کرده است.

با وجود چنین دلایلی بسیاری از افراد اظهار داشتند این M8 کوپه یک بستر تست برای خودرویی پیشرانه وسط بوده است؛ اما متاسفانه این‌گونه نبوده است. مجله آلمانی اتو موتور و اسپورت در گفت‌وگو با ب‌ام‌و جزئیات بیشتری از این پروتوتایپ مرموز را به دست آورده است. به‌طور خلاصه باید گفت این خودرو دارای طراحی پیشرانه وسط نبوده است. ب‌ام‌و اعلام کرده در حال تست برخی قطعات جدید بوده و از M8 به عنوان خودروی تست استفاده کرده است.

ب‌ام‌و هیچ اشاره‌ای به جزئیات این قطعات جدید نداشته اما صرف نظر از آنچه که باشد، یک پیشرانه در وسط این خودرو قرار ندارد. اگر بخواهیم حدسی بزنیم باید بگوییم M8 شاید دارای قوای محرکه هیبریدی متشکل از نیروگاه ۶ سیلندر خطی مشهور و واحدی الکتریکی باشد. شاید پیشرانه الکتریکی در پشت خودرو قرار گرفته و نیروی خود را به چرخ های عقب منتقل می‌کند.

ب‌ام‌و M قبلا علاقه خود به استفاده از تکنولوژی الکتریکی سازی در ویژن M Next یاد شده را اظهار داشته و از نیروگاه ۴ سیلندر الکتریکی شده ۶۰۰ اسبی در این خودرو استفاده کرده است. قبلا شایعاتی درباره تولید خودروی جدید X8 M45e پلاگین هیبریدی و حتی M5 تمام الکتریکی با قدرت چهار رقمی به گوش رسیده است.

اگرچه قوای محرکه الکتریکی شده کاملا همه‌گیر شده‌اند اما برخی از پیشرانه‌های این شرکت از دور خارج خواهند شد. درباره‌ی پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی کواد توربوی پیچیده‌ای صحبت می‌کنیم که در مدل های X5 M50d و X7 M50d فاینال ادیشن بکار رفته اند. پیشرانه‌های ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری و ۱۲ سیلندر نیز بازنشسته خواهند شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.