سوپراسپرت در برابر سوپرسدان، درگ آئودی R8 و بی‌ ام‌ و M5

سوپراسپرت در برابر سوپرسدان، درگ آئودی R8 و بی‌ام‌و M5

کارواو در یکی دیگر از ویدئوهای درگ خود دو خودروی ناهمگون یعنی ب‌ام‌و M5 کامپتیشن و آئودی R8 RWD را در برابر هم قرار داده است. قطعاً این دو خودرو تفاوت‌های زیادی باهم دارند اما آیا این تفاوت‌ها روی پیست هم خود را نشان می‌دهند؟ ویدئوی کارواو می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد.

نحوهٔ تولید قدرت در این دو ماشین تفاوت‌های زیادی باهم دارد. در ب‌ام‌و، ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور توسط یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو تولید می‌شود که این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده و نیروی خود را به هر چهارچرخ می‌فرستد. آئودی اما از یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که توانایی تولید ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. تفاوت بزرگ دیگری که بین این دو خودرو وجود دارد در وزن است زیرا سدان ب‌ام‌و با ۱۸۹۵ کیلوگرم وزن، بسیار از سوپراسپرت ۱۵۹۰ کیلوگرمی آئودی سنگین‌تر است.

بااین‌حال، اولین مسابقه نشان می‌دهد که هرچند آئودی سبک‌تر است اما قدرت بیشتر و سامانهٔ چهارچرخ محرک، ب‌ام‌و را به رقیب قدرتمندی تبدیل کرده‌اند. در این درگ M5 که شروع خوبی دارد، با ایجاد اختلافی قابل‌توجه، به پیروزی می‌رسد و تا خط پایان آئودی نمی‌تواند خود را به آن برساند؛ اما در دو درگ بعدی شرایط متفاوت است زیرا آئودی شروع بسیار بهتری دارد و حالا پابه‌پای رقیب پیش می‌رود و درست پیش از خط پایان از M5 عبور می‌کند. هرچند در این درگ‌ها هردو خودرو تایم ۱۱.۳ ثانیه را ثبت می‌کنند اما آئودی با اختلاف نصف طول یک خودرو جلوتر است.

سپس دو مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌شود که اولی با راحت‌ترین حالت رانندگی دو خودرو است و در اینجا آئودی پیروز می‌شود. سپس رولینگ دوم در اسپرت‌ترین حالت دو خودرو برگزار می‌شود حالا پیروزی به سدان باواریایی می‌رسد. رقابت پایانی یعنی آزمایش ترمز اما شگفتی بزرگی را به دنبال دارد زیرا ب‌ام‌و با وجود وزن سنگین‌تر عملکرد بهتری دارد و زودتر متوقف می‌شود.

این دو ماشین آلمانی راه‌های کاملاً متفاوت برای ساخت یک خودروی پرفورمنس را نشان می‌دهند. این خودروها خریداران بسیار متفاوتی دارند و اختلاف قیمت بسیار زیادی هم بین آن‌ها وجود دارد اما این تفاوت‌ها در مسابقهٔ درگ کاملاً ناپدید می‌شوند.

مقایسه مشخصات فنی

 آئودی R8 RWDبی ام و M5 کامپتیشن
پیشرانه۵.۲ لیتری V10۴.۴ لیتری V8
تنفسطبیعیتوئین توربو
قدرت۵۷۰ اسب بخار۶۲۵ اسب بخار
گشتاور۵۵۰ نیوتن متر۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبچهارچرخ
وزن۱۵۹۰ کیلوگرم۱۸۹۵ کیلوگرم
قیمت۱۵۱,۸۹۵ دلار۱۱۱,۹۹۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.