سونی و هوندا برای تولید خودروهای الکتریکی همکاری می‌کنند

سونی و هوندا برای تولید خودروهای الکتریکی همکاری می‌کنند

سونی با رونمایی از سدان الکتریکی و متمایز ویژن S در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ همه را متعجب کرد. شاسی‌بلند ویژن S 02 بعدی هم حرکت مهم بعدی این شرکت محسوب شد. سونی در نمایشگاه CES امسال اعلام کرد ورود به کلاس خودروهای الکتریکی را بررسی خواهد کرد و چند هفته بعد نیز اتوموتیونیوز اعلام نمود سونی به دنبال یافتن شرکای استراتژیک در این زمینه است. حالا سونی شریک استراتژیک خود را هوندا اعلام کرده است. این دو شرکت با گسترش گفت‌وگوها درباره تشکیل یک اتحاد برای تولید و فروش خودروهای الکتریکی موافقت کرده‌اند. به همین منظور یک جوینت ونچر جدید با نام ساده “کمپانی جدید” تشکیل خواهد شد تا کار توسعه و تجاری‌سازی خودروهای الکتریکی را انجام دهد. قرار است این جوینت ونچر پیش از پایان سال جاری میلادی تشکیل شود.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود اولین خودروی الکتریکی این دو شرکت سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید. همان‌گونه که انتظار می‌رفت هوندا مسئول تولید این خودرو در یکی از کارخانه‌های خود و با استفاده از پلتفرم سونی خواهد بود. هنوز خیلی زود است درباره این خودرو صحبت کنیم و مشخص نیست آیا این محصول ارتباطی با سدان و شاسی‌بلند ویژن S خواهد داشت یا خیر. شایان ذکر است این دو کانسپت ماحصل تلاش‌های کامل سونی نیستند زیرا سونی در تولید آن‌ها با نام های بزرگی همچون مگنا اشتایر، بوش، ZF، کانتیننتال، انویدیا و کوالکام همکاری کرده است. توسعه سدان الکتریکی سونی هرگز متوقف نشده است و بنابراین به نظر می‌رسد این خودرو تنها در مرحله کانسپت متوقف نخواهد شد.

سدان و شاسی‌بلند ویژن S دارای دو پیشرانه الکتریکی در جلو و عقب هستند و قدرت ترکیبی ۵۳۶ اسبی دارند. مدل سدان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعتی دارد. شاسی‌بلند ویژن S حدود ۱۳۰ کیلوگرم سنگین‌تر است و وزن ۲۴۸۰ کیلوگرمی دارد و به همین خاطر کمی کند عمل می‌کند. اگرچه سدان ویژن S محصولی چهارنفره است اما برادر قدبلندش می‌تواند حداکثر هفت نفر را حمل کند. جزئیات باتری این خودروها هرگز اعلام نشده است اما گفته می‌شود از مجموعه باتری بسیار نازک در زیر کف آن‌ها استفاده شده است تا کابینی جادار ایجاد شود. پلتفرم این خودروها نه تنها برای سدان ها و شاسی بلندها بلکه برای مینی ون‌ها و دیگر انواع خودروها نیز طراحی شده است.

با در نظر گرفتن تمامی جوانب، به نظر می‌رسد سونی در بحث خودروهای الکتریکی اپل را شکست خواهد داد، اپلی که هنوز در مرحله شایعات تولید خودروی الکتریکی‌اش قرار دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.