سومین قهرمانی پیاپی پژو در رالی داکار

سومین قهرمانی پیاپی پژو در رالی داکار

عناوین قهرمانی مسابقات رالی داکار چند سال اخیر چندین بار بین خودروسازان مختلف دست به دست شده است. از زمانی که این مسابقات از آفریقای شمالی به آمریکای جنوبی منتقل شده، فولکس‌واگن سه بار قهرمانی را به خانه برده و پس از آن نیز مینی چهار بار قهرمان شده و حالا نوبت پژو است که سومین قهرمانی پیاپی خود را جشن بگیرد.

این بار قرعه قهرمانی به نام کارلوس ساینزی افتاده که سابقه دو بار قهرمانی مسابقات رالی جهانی را نیز در کارنامه داشته و توانسته با خودروی ۳۰۰۸ DKR در چالش بسیار سخت داکار پیروز شود.

ساینز درباره قهرمانی خود گفته است:

این یک رالی بسیار سخت برای من بود. احتمالاً امسال سخت‌ترین مسابقه داکار بوده که من در آن شرکت کرده‌ام. البته قهرمانی در چنین رالی سختی برای من بسیار راضی کننده می‌باشد؛ و همین داستان درباره کل تیم پژو صادق است که از طریق برنامه‌های خود کار فوق‌العاده‌ای را انجام داده‌اند.

در کل رانندگان پژو از کل ۴۸ مرحله توانستند ۲۵ مرحله را برنده شوند که از این میان ساینز تنها دو مسابقه را برد؛ اما همین عملکرد برای برتری ۴۴ دقیقه‌ای نسبت به ناصر العطیه راننده تیم تویوتا کافی بود. موضوعی که تأثیر زیادی روی عملکرد العطیه داشت جریمه‌ای بود که او را عقب‌تر انداخت.

در بخش کامیون‌ها نیز تیم روسیه‌ای Eduard Nikolaev که رانندگان آن Evgeny Yakovlev و Vladimir Rybakov هستند نیز توانستند با کاماز ۴۳۲۶ خود دومین قهرمانی پیاپی این بخش را به دست بیاورند.

در بخش موتورسیکلت‌ها نیز راننده اتریشی ماتیاس والکنر با KTM 450 خود برنده شد. این موتورسیکلت همان نسخه‌ای است که ۸ بار در داکار قهرمان شده است.

همچنین راننده شیلیایی ایگناسیو کاسال نیز در بخش موتورهای چهارچرخ با یاماها به قهرمانی رسید.

مدیر پژو اسپورت آقای برونو فامین می‌گوید:

پژو به لطف قهرمانی فوق‌العاده‌ی کارلوس ساینز و لوکاس کروز به بهترین شکل ممکن مسابقات داکار را به پایان رساند. کسب سه مقام قهرمانی پیاپی در چنین مسابقات پیچیده و دشواری یک موفقیت استثنایی بوده که سطح فنی بسیار بالا را نشان می‌دهد.

این آخرین حضور پژو در مسابقات داکار محسوب می‌شود. فرانسوی‌ها بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ نیز قهرمان داکار شده بودند. شاید پژو بازهم به داکار بازگردد اما تا آن زمان تیم دیگری که احتمالاً تویوتا خواهد بود افسار داکار را به دست خواهد گرفت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.