سوددهی بیشتر پژو-سیتروئن از مرسدس و ب‌ام‌و

سوددهی بیشتر پژو-سیتروئن از مرسدس و ب‌ام‌و

سودآوری برای خودروسازان بسیار اهمیت دارد تا جایی که باعث شده برخی از آن‌ها تعدادی از کلاس‌های خودرویی را رها کنند. شاید فکر کنید خودروسازان لوکس مثل مرسدس بنز و ب‌ام‌و با وجود خریدارانی که آپشن‌ها و پکیج‌های گران‌قیمتی را به خودروی خود اضافه می‌کنند، سودآوری بسیار زیادی دارند اما اعداد داستان دیگری را نشان می‌دهند. طبق گزارش جدیدی از اتومبیل نیوز اروپا، در سه‌ماههٔ دوم سال جاری، گروه فرانسوی PSA که برندهای پژو و سیتروئن و همین‌طور دو برند اوپل و واکسهال خریداری‌شده از جنرال موتورز را در اختیار دارد، سودآوری بهتری نسبت به مرسدس و بنز و ب‌ام‌و داشته است.

بر اساس این گزارش، سود قبل از بهره و مالیات ب‌ام‌و به ۲.۸ درصد کاهش یافته و مرسدس بنز هم سود ۱.۴ درصدی داشته است که بسیار کمتر از سود قبل از بهره و مالیات گروه PSA است که حاشیه‌ای ۸.۷ درصدی داشته است. حتی اشکودا که یکی از برندهای پرشمار گروه فولکس‌واگن محسوب می‌شود نیز سود ۸.۱ درصدی داشته است. این موضوع با توجه به قیمت بالای محصولات مرسدس بنز، ب‌ام‌و و سایر خودروسازان لوکس به همراه لیست گران‌قیمتی از آپشن‌ها و پکیج‌های آن‌ها، عجیب به نظر می‌رسد.

بااین‌حال، هرچند خودروهای لوکس قیمت بالاتری دارند اما به گزارش اتومبیل نیوز اروپا، سودآوری پایین مرسدس و ب‌ام‌و می‌تواند نتیجهٔ سرمایه‌گذاری بیشتر این برندها در تحقیق و توسعه نسبت به سال‌های قبل باشد زیرا هردوی این شرکت‌ها به سمت تکنولوژی خودروهای الکتریکی و خودران حرکت کرده‌اند؛ اما این همهٔ ماجرا نیست چراکه از سوی دیگر، رکود بازار چین به همراه اختلافات تجاری میان چین و ایالات‌متحده نیز موجب سردرگمی‌های مالی برای این دو خودروساز آلمانی شده است.

هردو شرکت مرسدس بنز و ب‌ام‌و موفقیت مالی بسیار خوبی را در بازار رو به انفجار چین تجربه کردند اما در حال حاضر این خودروسازان از رکود بازار چین رنج می‌برند. از طرف دیگر اما پژو-سیتروئن حضور قابل‌توجهی در این کشور ندارد و هرچند نتوانست در دوران رشد بازار خودروی چین منفعت چندانی کسب کند اما در عوض حالا از رکود این بازار هم در امان مانده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.