سفر با مرسدس بنز EQS، لوکس ترین خودرو برقی دنیا / دوبله فارسی

مرسدس بنز EQS

کارشناسان تاپ گیر به تازگی آزمون جالبی از مرسدس بنز EQS گرفته‌اند. آن‌ها با این خودرو، مسیر ۶۴۵ کیلومتری بین ادینبورگ اسکاتلند تا لندن را طی کردند.

ساخت یک سدان لوکس برقی، زودتر از آنچه انتظار می‌رفت توسط تسلا عملی شد. امسال مرسدس بنز هم نسخه‌ی برقی از S کلاس را معرفی کرد و خودروهای الکتریکی دایملر را گسترش داد. حالا EQS، لقب لوکس‌ترین خودرو برقی جهان را در اختیار دارد و تحسین کارشناسان را برانگیخته است.

 

مدل‌های متنوعی از EQS در بازار جهانی وجود دارند. نسخه‌ی پایه، ۳۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و همراه باتری‌های ۱۰۷/۷ کیلووات ساعتی، توان پیمایش ۷۸۰ کیلومتر دارد. ارزان‌ترین مدل EQS، صرفا دیفرانسیل عقب است و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۶/۵ ثانیه ارائه می‌کند. این خودروی ۲۵۰۰ کیلوگرمی، با آستانه قیمت ۱۰۲ هزار دلار فروخته می‌شود.

مرسدس بنز EQS با امکانات AMG هم تولید شده است. این مدل با نام کامل Mercedes-AMG EQS 53 دارای دو موتور برقی و سیستم دو دیفرانسیل با مجموع قدرت  ۶۵۰ اسب بخار است. تنها AMG برقی دنیا، می‌تواند ۳/۴ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتربرساعت برسد و توان پیمایش ۵۳۰ کیلومتر داشته باشد. آستانه قیمت AMG EQS 53، هم‌اکنون ۱۴۰ هزار دلار است.

در فیلم کوتاه ساخته شده توسط تاپ گیر، شعاع حرکتی و عملکرد باتری‌ها به عنوان مهم‌ترین مشخصه‌ها برای آزمون سفر با EQS مد نظر قرار گرفته‌اند. خبرنگار این رسانه، سیستم مسیریابی و محاسبه‌ی انرژی مصرفی خودرو را حین رانندگی طولانی مدت با EQS بررسی می‌کند. در فیلم، نسخه‌ی پایه از مرسدس بنز EQS مجهز به هایپراسکرین استفاده شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.