سریع‌ترین پیکاپ برقی بازار کدام است؟ درگ هامر، ریویان و F150 لایتنینگ

سریع‌ترین پیکاپ برقی بازار کدام است؟ درگ هامر، ریویان و F150 لایتنینگ

سال‌ها منتظر ورود پیکاپ‌های برقی به بازار بودیم و حالا این اتفاق افتاده است. جالب اینکه سه پیکاپ الکتریکی تقریباً هم‌زمان به بازار آمدند و همگی تسلا سایبرتراک را مغلوب کردند. ما در مورد جی‌ام‌سی هامر EV، فورد F150 لایتنینگ و ریویان R1T صحبت می‌کنیم. این‌ها همگی توانمند هستند، برد زیادی دارند و از کابین جاداری بهره می‌برند. بااین‌حال، این سه پیکاپ غیر از اینکه همگی الکتریکی هستند، شباهت زیادی باهم ندارند.

فورد F150 لایتنینگ با قیمت پایهٔ حدود ۴۰ هزار دلار نه‌تنها ارزان‌ترین پیکاپ برقی بازار محسوب می‌شود بلکه یکی از ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی حال حاضر بازار ایالات‌متحده هم به‌حساب می‌آید. برای کسانی که یک پیکاپ سنتی ساده با قوای محرکهٔ الکتریکی می‌خواهند، لایتنینگ در حال حاضر تنها گزینه است. R1T توسط شرکت استارتاپی ریویان ساخته شده که بسیاری آن را با تسلا مقایسه می‌کنند. محصولات ریویان ترکیب مناسبی بین توانایی‌های آفرود و لوکس بودن ارائه می‌کنند. برای طرفداران محصولات لندروور یا جیپ گرند چروکی که خواهان خودرویی الکتریکی هستند، R1T و همین‌طور همتای شاسی‌بلند آن یعنی R1S می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند.

هامر EV اما از هردو پیکاپ قبلی با اختلاف جنجالی‌تر و افراطی‌تر است. جنرال موتورز تصمیم به عرضهٔ این غول گران‌قیمت به بازار گرفت تا شاید بتواند طرفداران فراوان سایبرتراک مضحک تسلا را تحت تأثیر قرار دهد. خب حالا که چند پیکاپ الکتریکی راهی بازار ایالات‌متحده شده‌اند، زمان آن رسیده است که آن‌ها را در برابر هم قرار دهیم. البته قبلاً درگ‌های مختلفی با حضور برخی از این پیکاپ‌ها دیده‌ایم ولی تاکنون هر سهٔ آن‌ها باهم یکجا حضور نداشته‌اند. البته در این درگ، F150 لایتنینگ با دو نسخهٔ مختلف خود حضور دارد که شامل تیپ پایه بنام پرو و نسخهٔ گران‌تر لاریات با باطری‌های بزرگ‌تر می‌شود.

نسخهٔ پایهٔ پیکاپ الکتریکی فورد ۴۲۶ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که این رقم در نسخهٔ مجهز به باطری‌های بزرگ‌تر به ۵۶۳ اسب بخار می‌رسد. بااین‌حال، حتی این نسخهٔ قوی‌تر هم در برابر ریویان و هامر به ترتیب با ۸۳۵ و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت حرفی برای گفتن ندارد. البته از سوی دیگر، هامر با وجود برخورداری از بیشترین قدرت، وزنی نزدیک به ۴.۵ تن دارد که با اختلاف از دو پیکاپ دیگر سنگین‌تر است. خب با این شرایط فکر می‌کنید کدام پیکاپ پیروز درگ باشد؟ پاسخ این سؤال را خودتان در ویدئوی زیر ببینید ولی جهت اطلاع، هر پیکاپی که در اینجا پیروز شود سریع‌ترین پیکاپ جهان خواهد بود زیرا میدانیم که سریع‌ترین پیکاپ بنزینی بازار یعنی رم TRX تقریباً در برابر هیچ‌کدام از آن‌ها شانسی ندارد.

مشخصات فنی

 F150 لایتنینگ پروF150 لایتنینگ لاریاتریویان R1Tجی‌ام‌سی هامر EV
قوای محرکهدو موتورهدو موتورهچهار موتورهسه موتوره
قدرت۴۲۶ اسب بخار۵۶۳ اسب بخار۸۳۵ اسب بخار۱۰۰۰ اسب بخار
گشتاور۱۰۵۰ نیوتن متر۱۰۵۰ نیوتن متر۱۲۳۰ نیوتن متر۱۶۳۰ نیوتن متر
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۷۳۰ کیلوگرم۳۱۰۰ کیلوگرم۳۲۵۰ کیلوگرم۴۳۷۰ کیلوگرم
قیمت۴۱,۷۶۹ دلار۷۹,۲۶۹ دلار۸۶,۰۷۵ دلار۱۱۰,۲۹۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.