سرویس اشتراکی بی ام و

سرویس اشتراکی بی ام و

سرویس‌های اشتراک ویژگی‌های درون خودرویی حداقل یک دهه است که ارائه می‌شوند. سرویس‌هایی همچون وای فای هات اسپات و رادیو ماهواره‌ای از جمله این ویژگی‌ها بوده‌اند که با پرداخت هزینه‌های ماهانه عرضه می‌شدند و البته خیلی هم جلب‌توجه نمی‌کردند اما زمانی که بی‌ام‌و چند هفته پیش تصمیم گرفت برای مواردی همچون گرم‌کن صندلی از مشتریان حق اشتراک ماهانه و سالانه بگیرد بازخوردها خیلی مثبت نبود. اگر تاریخ دوباره تکرار شود می‌توانیم در آینده مالکانی را ببینیم که اقدام به هک خودروهای خود می‌کنند تا بدون پرداخت هزینه بتوانند از ویژگی‌هایش استفاده کنند.

بی‌ام‌و قبلاً نیز چنین شیرین‌کاری‌هایی داشته است. در سال ۲۰۱۸ بود که ژرمن‌ها جنجال مشابهی به راه انداخته و برنامه‌ای را معرفی کردند که مشتریان با پرداخت سالانه ۸۰ دلار می‌توانستند از اپل کارپلی بی‌سیم استفاده کنند. اندکی بعد این شرکت برنامه جذاب‌تری در نظر گرفت و به مشتریان پیشنهاد اشتراک ۲۰ ساله با مبلغ ۳۰۰ دلار را دارد. البته در آن زمان هیچ خودروسازی چنین حق اشتراکی را از مشتری اخذ نمی‌کرد. اما این ویژگی نیازمند کمی هک نرم‌افزاری بود تا مالکان بتوانند بدون پرداخت حق اشتراک از آن استفاده کنند. به همین منظور مشتریان چیزی به نام کدهای کلاس‌بندی تأمین فدرال را در ECU هک کردند و با دسترسی به این کدها می‌توانستند ویژگی‌هایی همچون اپل کارپلی بی‌سیم را بدون پرداخت هزینه استفاده کنند.

بسیاری از طرفداران بی‌ام‌و این سیستم را هک کردند تا بتوانند از ویژگی‌هایی که از ابتدا در دسترس نبود لذت ببرند. نویسنده مطلب خود مالک یک بی‌ام‌و ۵۳۵i E60 است که ویژگی‌هایی همچون رفت‌وبرگشت پشت آمپرها در زمان استارت زدن را فعال کرده است. باید به این نکته اشاره کنیم که تا زمان نگارش این مطلب خبری از هک شدن سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive 8 که بتواند ویژگی‌های اشتراکی را به‌صورت رایگان در اختیار مالکان بگذارد منتشر نشده است اما اگر چنین کاری صورت پذیرد سورپرایز نخواهیم شد. البته چنین کاری شاید باعث ابطال گارانتی خودرو شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.