سرمایه گذاری جنرال موتورز برای سبقت گرفتن از تسلا در بازار خودروی الکتریکی

سرمایه گذاری جنرال موتورز برای سبقت گرفتن از تسلا در بازار خودروی الکتریکی

مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز می‌گوید که با سرمایه‌گذاری‌های جدید در زمینه تولید خودروی الکتریکی و باتری، این شرکت می‌تواند طی سال‌های آینده تسلا را پشت سر بگذارد و پیشرو بخش خودروی برقی در بازار شود.


گفته می‌شود، جنرال موتورز سال‌های زیادی است که درباره آینده روشن خودروهای برقی خود صحبت می‌کند، اگرچه هنوز چیزهای زیادی برای نشان دادن ندارد. به گفته مری بارا، مدیرعامل این خودروساز، همه چیز به سرعت در شرف پایان است و این شرکت به‌زودی از تسلا پیشی می‌گیرد.

به گزارش insideevs، جنرال موتورز برنامه‌های بزرگی برای سرمایه‌گذاری در بخش خودروی الکتریکی دارد. هفته گذشته، این خودروساز اعلامیه مهمی را منتشر و اعلام کرد که بیش از ۷ میلیارد دلار برای افزایش تولید خودروهای الکتریکی و باتری در میشیگان در نظر گرفته است. مری بارا جزئیاتی را درباره اعلامیه اخیر این شرکت در CBS Mornings به اشتراک گذاشت و گفت:

ما می‌خواهیم در خودروهای برقی پیشرو باشیم.

مری بارا باید کاملاً چنین چیزهایی را بگوید و در واقع باید باور داشته باشد که این اهداف ممکن هستند. اگر او آینده‌نگر و خوش‌بین نباشد، مشکل بزرگتری به وجود می‌آید. بارا همچنین چند بار گفته که مطمئن است جنرال موتورز می‌تواند از تسلا پیشی بگیرد. او تا آنجا پیش رفت که گفت جنرال موتورز چنین هدفی را تا اواسط دهه کنونی، یعنی سال ۲۰۲۵ محقق خواهد کرد.

بارا و جنرال موتورز به خوبی می‌دانند برای این‌که جلوی تسلا را بگیرند و آن شکست دهند، این خودروساز باید تلاش‌های خود را در زمینه خودروهای الکتریکی به میزان درخورتوجهی گسترش دهد. علاوه بر این، جنرال موتورز به باتری نیاز دارد. سرمایه‌گذاری هنگفت جنرال موتورز روی پلتفرم آلتیوم (Ultium) و کارخانه‌های باتری آن جزئی از موفقیت‌های آینده این شرکت خواهد بود. این خودروساز در نهایت دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که برای تبدیل شدن به پیشروی بازار در این بخش لازم است.

اگر جنرال موتورز بتواند تلاش‌های عظیم خود در زمینه خودروهای برقی را دنبال کرده و جدول زمانی خود را برآورده کند، یکی از پیشتازان در بازار خودروهای برقی خواهد بود. پشت سر گذاشتن تسلا تا سال ۲۰۲۵ هدفی عالی است و ازآنجاکه تسلا به رشد خود ادامه خواهد داد، جنرال موتورز باید گام‌های مهمی برای رقابتی شدن بیشتر بردارد.

به گزارش اتوموتیو نیوز، تسلا در سال ۲۰۲۱ با سهم ۷۲ درصدی از بازار خودروهای برقی ایالات متحده، رتبه نخست را دراختیار داشت. این خودروساز در سال ۲۰۲۱ نزدیک به یک میلیون دستگاه خودروی الکتریکی فروخت و رشد ۵۰ درصدی را در سال آینده تخمین می‌زند. در مقاله اخیر CNBC درباره سرمایه‌گذاری جنرال موتورز آمده است:

هزینه‌های جدید بخشی از طرح جنرال موتورز برای افزایش ظرفیت تولید در آمریکای شمالی به منظور ساخت ۱ میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ است. جنرال موتورز پیش‌بینی کرده است که تا اواسط دهه میلادی بیش از ۱ میلیون خودروی برقی را در سراسر جهان بفروشد و از تسلا به‌عنوان برترین شرکت آمریکایی در زمینه خودروهای الکتریکی پیشی بگیرد.

اگر تسلا نزدیک به ۱ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۱ فروخته و برنامه‌هایی برای افزایش ۵۰ درصدی آن در سال ۲۰۲۲ داشته باشد، برنامه جنرال موتورز به منظور فروش ۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۵ احتمالاً برای پیشی گرفتن از تسلا کافی نخواهد بود. تولید تسلا در سال ۲۰۲۱ تنها از دو کارخانه حاصل شد. این برند اکنون خودروهای برقی را در کارخانه بزرگی در تگزاس تولید می‌‌کند و کارخانه جدید دیگر آن در نزدیکی برلین به‌زودی افتتاح می‌شود.

حتی اگر رشد ۵۰ درصدی هر سال را از هم‌اکنون تا سال ۲۰۲۵ یا هر رشد پیش‌بینی‌شده‌ای را در نظر نگیریم، ۱ میلیون خودروی الکتریکی جنرال موتورز در سال ۲۰۲۵ اساساً با وضعیت فعلی تسلا برابری می‌کند. آیا بارا و جنرال موتورز این شرایط را پیش‌بینی کرده‌اند؟ آیا آن‌ها انتظار دارند فروش تسلا تا اواسط دهه کنونی به‌شدت کاهش یابد؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.