سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری هواوی در صنعت خودرو

سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری هواوی در صنعت خودرو

غول تکنولوژی چینی یعنی هواوی اعلام کرد ۱ میلیارد دلار در زمینه تکنولوژی‌های خودروهای الکتریکی و خودران سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هواوی با گروه بایک، چانگان و گوانگژو اتومبیل همکاری دارد تا خودروهای خودران را با همکاری آن‌ها تولید نماید. این خودروها با نشان هواوی معرفی خواهند شد و به این کمپانی کمک خواهند نمود تا بتواند رقیبی درخور برای شیائومی باشد. شیائومی اخیراً اعلام کرد طی ۱۰ سال آینده مبلغ ۱۰ میلیارد دلار را صرف تولید خودروهای الکتریکی خواهد کرد.

اریک زو رئیس شرکت گفته است:

تجارت خودروهای هوشمند شاهد یکی از سرمایه‌گذاری‌های سنگین توسط هواوی خواهد بود. ما بیش از ۱ میلیارد دلار را در زمینه توسعه چنین تکنولوژی‌هایی صرف خواهیم کرد. چین هر سال ۳۰ میلیون خودروی جدید را پذیرا می‌شود و این عدد رو به رشد است. حتی اگر ما نتوانیم وارد بازارهای خارج از چین هم بشویم و تنها از هر خودروی فروخته شده در چین به‌طور متوسط ۱۰ هزار یوان سود کسب کنیم به تجارت بسیار بزرگی دست خواهیم یافت.

هواوی پس از تحریم‌های آمریکا سال سختی را پشت سر گذاشته چراکه کسب‌وکار آن در زمینه گوشی‌های هوشمند با مشکلاتی روبرو شده است. رن ژنگفی مؤسس هواوی از آن زمان تاکنون به دنبال حضور در زمینه‌های دیگر همچون کشاورزی هوشمند، شبکه بهداشت و درمان و خودروهای الکتریکی بوده است.

زو از تکنولوژی‌های خودران توسعه یافته توسط هواوی بسیار مطمئن است و مدعی است این تکنولوژی‌ها بهتر از دستاوردهای تسلا می‌باشند.

او گفته است:

فکر نمی‌کنم که سخنان من بی‌پایه و اساس باشند اما تیم من گفته که می‌تواند خودروهایی بسازد که ۱۰۰۰ کیلومتر را بدون دخالت انسان طی کنند. این عملکرد بسیار بهتر از تسلاست.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.