سرمایه‌گذاری هنگفت GAC موتور برای ساخت خودروهای الکتریکی

سرمایه‌گذاری هنگفت GAC موتور برای ساخت خودروهای الکتریکی

خودروساز چینی GAC موتور در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۷، سه نمونه از محصولات خود را به جهانیان ارائه داد که دو تا از آنها با پیشرانه الکتریکی بودند. این خودروها تحت نام «ترامپ‌چی» برای ورود به بازار ایالات متحده آماده می‌شدند. اگرچه نام «ترامپ‌چی» احتمالاً‌ تغییر خواهد یافت، امّا GAC بخش زیادی از توان خود را صرف ساختن خودروهای الکتریکی و فروش آنها در سراسر جهان کرده است. بر این اساس، این کمپانی اخیراً از شروع ساخت یک پارک صنعتی ۶.۵ میلیارد دلاری برای تولید محصولات الکتریکی و هوشمند (بخوانید خودران) در گوانگ‌جو خبر داده است.

GAC در این پارک صنعتی، مبلغ ۶۷۹ میلیون دلار برای احداث یک کارخانه وسایل نقلیه الکتریکی سرمایه‌گذاری می‌کند. این کارخانه که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ به بهره‌برداری برسد، احتمالاً قادر است تا ۲۰۰ هزار دستگاه EC به صورت سالانه تولید کند. امّا مبلغ کلی ۶.۵ میلیارد دلاری برای ساخت پارک، با سایر کمپانی‌هایی که در آنجا حاضر هستند، به اشتراک گذاشته می‌شود. مطابق آنچه از تصاویر برمی‌آید،  احتمالاً برنامه‌هایی برای برخی سقف‌های خورشیدی نیز وجود خواهد داشت. این خودروساز چینی برنامه دارد تا ظرف ۵ سال آینده، تعداد ۷ مدل الکتریکی جدید روانه بازار کند و برخی از این مدل‌ها را در قالب کانسپت‌هایی چون ان‌اسپیریت پلاگین هیبرید و GE3 EV در نمایشگاه دیترویت،  و GA3S و GS4 پلاگین هیبرید در «اتو شانگهای» برای علاقه‌مندان نمایش داده است.

GAC قصد دارد تا محصولات خود را در سراسر جهان و از جمله در ایالات متحده به فروش برساند. از این رو، برنامه‌هایی برای ساخت یک مرکز تحقیق و توسعه در امریکای شمالی در سر می‌پروراند. به گفته یو جون (Yu Jun)، مدیر ارشد GAC موتور، این کمپانی درنظر دارد که با به خدمت گرفتن استعدادهایی از دیترویت، سیلیکون ولی و بوستون، رقابت بهتری در بازار جهانی داشته باشد و به عنوان یک برند اتومبیل با ظرفیت توسعه پایدار، موفقیت کسب کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.