سرشاخ شدن بی‌ ام‌ و M5 CS با اونتادور SVJ و GT-R نیسمو در پیست درگ

سرشاخ شدن بی‌ام‌و M5 CS با اونتادور SVJ و GT-R نیسمو در پیست درگ

CS یکی از چشمگیرترین خودروهای پرفورمنسی است که تاکنون توسط ب‌ام‌و ساخته شده است اما این ماشین در برابر سوپرکارهای واقعی چگونه عمل خواهد کرد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو M5 CS را در برابر لامبورگینی اونتادور SVJ و نیسان GT-R نیسمو قرار داده است. هرچند M5 CS یک سدان پیست محور است اما بهترین مهندسی موتوراسپرت تیم افسانه‌ای ب‌ام‌و M5 را نشان می‌دهد. پایه و اساس این خودرو همان M5 کامپتیشن است اما برای بهبود پرفورمنس، مجموعه‌ای از ارتقاءها را تجربه کرده است.

در ابتدا، مهندسان با استفادهٔ گسترده از فیبر کربن، وزن M5 CS را ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به کامپتیشن کاهش داده‌اند. علاوه بر این، قدرت موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو هم با ۱۰ واحد افزایش به ۶۳۵ اسب بخار رسیده است. ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ‌تر و تنظیم مجدد سیستم تعلیق برای عملکرد بهتر در پیست هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات M5 CS هستند. در این ماشین نیروی موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF و سامانهٔ xDrive به هر چهارچرخ تحویل داده می‌شود. به لطف این ترکیب، M5 CS می‌تواند قدرت چشمگیر موتور V8 خود را به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر تنها ۲.۶ ثانیه‌ای تبدیل کند. چنین شتابی برای یک سدان لوکس ۱۸۲۵ کیلوگرمی واقعاً چشمگیر است.

سوپرکار پرسروصدای لامبورگینی اونتادور SVJ یکی از رقبای M5 CS در این درگ است. این خودرو طبق فرمول سنتی سوپراسپرت‌ها ساخته شده و استایلی فوق‌العاده را با یک پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی که در وسط نصب شده ترکیب کرده است. این نیروگاه ۶.۵ لیتری در این نسخه ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک تک کلاچه متصل شده تا نیروی عظیم خود را به هر چهارچرخ برساند.

و در آخر به نیسان GT-R نیسمو می‌رسیم که یکی از محبوب‌ترین خودروها در مسابقات درگ محسوب می‌شود. این ماشین اما سیزده سال است که روی خط تولید قرار دارد و به همین دلیل در مقایسه با رقبای خود کاملاً کهنه شده است ولی بااین‌حال هنوز هم در پیست درگ حرف‌هایی برای گفتن دارد. در سینهٔ GT-R نسل R35 یک موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک مثل دو خودروی دیگر به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

خب با توجه به مشخصات خودروها، آیا ب‌ام‌و M5 CS می‌تواند در ۴۰۰ متر لامبورگینی اونتادور SVJ و نیسان GT-R نیسمو را مغلوب کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 ب‌ام‌و M5 CSلامبورگینی اونتادور SVJنیسان GT-R نیسمو
پیشرانه۴.۴ لیتری V8 توئین توربو۶.۵ لیتری V12۳.۸ لیتری V6 توئین توربو
قدرت۶۳۵ اسب بخار۷۷۰ اسب بخار۶۰۰ اسب بخار
گشتاور۷۵۰ نیوتن متر۷۲۰ نیوتن متر۶۵۲ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۷ سرعته اتوماتیک۶ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۸۲۵ کیلوگرم۱۶۵۰ کیلوگرم۱۷۰۳ کیلوگرم
قیمت۱۴۳,۹۹۵ دلار۵۲۵,۴۶۵ دلار۲۱۲,۵۳۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.