سرانجام پیشرانهٔ وانکل مزدا رسماً در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۲ بازمی‌گردد

سرانجام پیشرانهٔ وانکل مزدا رسماً در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۲ بازمی‌گردد

مزدا به‌تازگی نسخهٔ هیبریدی خفیفی از کراس‌اوور الکتریکی MX-30 را در ژاپن معرفی کرده اما در خلال معرفی این خودرو خبر بسیار مهم‌تری اعلام شده است. خبری که مدت‌ها است در انتظار اعلام رسمی آن بوده‌ایم. در ویدئویی که به مناسبت معرفی نسخهٔ هیبریدی MX-30 منتشر شده، مدیرعامل مزدا «آکیرا ماروموتو» رسماً اعلام کرده است که پیشرانهٔ وانکل مزدا به‌زودی بازخواهد گشت.

به گفتهٔ وی، مزدا آزمایش پروتوتایپ‌های این موتور را از اوایل ژانویهٔ سال آینده آغاز می‌کند و موتور وانکل در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۲ رسماً وارد بازار خواهد شد؛ اما فعلاً نباید انتظار دیدن این پیشرانهٔ وانکل را در یک خودروی اسپرت از سری RX مزدا داشته باشیم زیرا این شرکت قصد دارد از این پیشرانهٔ دوست‌داشتنی در کراس‌اوور MX-30 استفاده کند.

احتمالاً این موتور نقش افزایش‌دهندهٔ بُرد را در MX-30 خواهد داشت زیرا این شرکت ژاپنی در سال ۲۰۱۲ اقدام به ساخت یک مزدا ۲ الکتریکی پروتوتایپ نمود که به یک پیشرانهٔ وانکل به‌عنوان افزایش‌دهندهٔ بُرد مجهز شده بود. در حال حاضر اما مشخص نیست که آیا غیر از MX-30، مدل‌های دیگر مزدا هم در آینده از پیشرانهٔ وانکل استفاده خواهند کرد یا نه اما فعلاً میدانیم که این کراس‌اوور کوچک اولین خودرویی خواهد بود که به پیشرانهٔ وانکل جدید مزدا مجهز می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.