سرانجام میتسوبیشی پاجرو هم به پایان خط رسید…

سرانجام میتسوبیشی پاجرو هم به پایان خط رسید…

با عرضه نسخه فاینال ادیشن از میتسوبیشی پاجرو در آوریل سال پیش پرونده این خودرو در بازار ژاپن بسته شد. آفرودر مشهور میتسوبیشی هنوز در برخی بازارها نفس می‌کشد اما بر پایه خبرهای منتشر شده، این شاسی‌بلند جان‌سخت برای همیشه با دنیای خودرو خداحافظی خواهد کرد.

نشریه نیکی ژاپن می‌گوید میتسوبیشی برنامه‌هایی برای بازآرایی و سرانجام تعطیلی کارخانه تولید پاجرو دارد. این کارخانه در منطقه گیفو قرار داشته و در سال‌های اخیر ظرفیت تولید خود را کاهش داده است. به همین خاطر ادامه کار این تأسیسات سوددهی خاصی به همراه ندارد.

تعطیلی این کارخانه به معنی خداحافظی پاجرو با بازار خواهد بود. این امر می‌تواند سال آینده رخ دهد و احتمالاً بیانیه رسمی میتسوبیشی نیز تا چند روز دیگر منتشر خواهد شد. البته ژاپنی‌ها فعلاً واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

نسل فعلی پاجرو که اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۶ به نمایش درآمد یکی از مسن‌ترین خودروهای بازار است. این آفرودر بدنه روی فریم حدود ۱۵ سال سن داشته و پس از فیس‌لیفت‌های متعدد در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ قرار است با بازار خداحافظی کند.

نسخه فاینال ادیشن پاجرو در ژاپن به تعداد ۷۰۰ دستگاه تولید شده است. این شاسی‌بلند که زمانی محبوبیت بالایی داشت با افت فروش شدیدی در سال ۲۰۱۸ روبرو شد و کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه از آن راهی خانه مشتریان شد. دلیل اصلی افت فروش پاجرو مصرف سوخت بالای آن بوده و برادران کم‌مصرف‌تر همچون اوت لندر پلاگین هیبریدی و اکلیپس کراس گوی سبقت را از آن ربوده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.