سرانجام زمان تولید نهایی مرسدس-ای‌ ام‌ جی وان مشخص شد

سرانجام زمان تولید نهایی مرسدس-ای‌ام‌جی وان مشخص شد

مرسدس-ای ام جی اولین بار در سال ۲۰۱۳ و با خودروی تولید محدود SLS الکتریک درایو که دارای چهار پیشرانه الکتریکی بود وارد بازی الکتریکی‌های پرفورمنس شد. موج جدید خودروهای اسپورت پلاگین هیبریدی و الکتریکی این برند با نشان E پرفورمنس عرضه می‌شوند و البته این کار با معرفی خودروی جدید AMG GT 63 S E پرفورمنس انجام شده است.

نسل بعدی C63 نیز دارای درگاه شارژ خواهد بود اما جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین محصول بازوی پرفورمنس با فاصله زیاد نسبت به دیگران هایپرکار وان است. این خودرو که به‌صورت کانسپت در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ به نمایش درآمد با تأخیرهای فراوان در فرایند تولید روبرو شد اما خوشبختانه اتوکار گزارش داده سرانجام تولید این خودرو از اواسط سال آتی میلادی شروع خواهد شد.

فعلاً اطلاعات بیشتری در دست نیست اما می‌دانیم که تمامی ۲۷۵ دستگاه در نظر گرفته شده قبلاً به خریداران متمول فروخته شده‌اند. این هیولا از پیشرانه قهرمان مسابقات فرمول ۱ سال ۲۰۱۷ سود برده و از چهار پیشرانه الکتریکی و نیروگاه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو استفاده می‌کند تا قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار داشته باشد. برای تصاحب این هایپرکار پر سر و صدا باید بیشتر از ۲ میلیون دلار پرداخت کرد.

اما محل نصب پیشرانه‌های الکتریکی به این صورت است که دو نمونه چرخ های جلو را به حرکت درآورده و یکی از آن‌ها داخل توربو نصب شده و چهارمین نیز مستقیماً به پیشرانه درون‌سوز وصل است. AMG چهار سال پیش قول شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۶ ثانیه و حداکثر سرعت فراتر از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت را داده بود.

پیشرانه درون‌سوز یاد شده ردلاین ۱۱ هزار را داشته که نسبت به پیشرانه فرمول ۱ مورد اشاره ۴ هزار دور کاهش یافته است. گفته می‌شود AMG با مشکلاتی در رابطه با رسیدن به دور آرام ۱۲۰۰ مواجه بوده و اذعان داشته کاهش دور آرام ۵ هزار پیشرانه فرمول ۱ برای هماهنگی با قوانین آلایندگی سخت گیرانه یک چالش بسیار بزرگ بوده است.

درست همانند کانسپت ۴ سال پیش، نسخه تولیدی دارای حالت الکتریکی خواهد بود که هایپرکار وان در این صورت شعاع حرکتی ۲۵ کیلومتری خواهد داشت. مدل نمایشی در فرانکفورت از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند تا بجای سوخت مسابقه‌ای بتوان از سوخت پریمیوم استفاده کرد.

AMG علاوه بر مشکلات یاد شده با چالش‌هایی درباره صدای تولیدی پیشرانه ۶ سیلندر هم مواجه بود زیرا صدای تولیدی آن برای خودرویی تولیدی خیلی زیاد بود. واضح است که قابلیت اطمینان چنین مجموعه پیچیده‌ای یک چالش بوده و هر ۵۰ هزار کیلومتر باید پیشرانه را از نو بازسازی کرد. البته فکر نمی‌کنیم خیلی از مالکان این خودرو به چنین کارکردی برسند زیرا وان احتمالاً در گاراژ گران‌قیمت این دست افراد پارک خواهد شد.

وان قرار است به عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی نوربرگ رینگ حمله کند. AMG در سال ۲۰۱۸ گفته بود این خودرو توانایی ثبت چنین رکوردی را دارد. شایان ذکر است هایپرکار مختص پیست پورشه ۹۱۹ هیبرید اوو با رانندگی تیمو برنارد رکورد ۵ دقیقه و ۱۹.۵۵ ثانیه را با سرعت متوسط ۲۳۳.۸ کیلومتر در ساعت ثبت کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.