سرانجام رسماً تأیید شد: جیپ واگنییر سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد

سرانجام رسماً تأیید شد: جیپ واگنییر سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد

برای اولین بار، در سال ۲۰۱۱ فیات-کرایسلر برنامه‌های خود برای بازگرداندن مدل واگنییر را اعلام کرد. در آن زمان گفته شد واگنییر جدید سال ۲۰۱۴ بازخواهد گشت که البته مشخص است هرگز این اتفاق روی نداد؛ اما در همان سال ۲۰۱۴ فیات-کرایسلر برنامهٔ پنج‌سالهٔ جدیدی را اعلام نمود که طی آن بازگشت واگنییر برای اواخر سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده بود. در این برنامه همچنین ساخت نسخهٔ SRT سدان دارت نیز در نظر گرفته شده بود که البته متأسفانه تحقق پیدا نکرد.

حال به گزارش Automotive News مشخص شده که سرانجام واگنییر جدید در اواسط سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد. سال‌ها است که فورد و جنرال موتورز با SUVهای بزرگی که بر اساس شاسی تراک‌ها ساخته شده‌اند، حضور قدرتمندی در این کلاس دارند درحالی‌که کرایسلر به‌عنوان قطب سوم خودروسازی ایالات‌متحده، در این کلاس فاقد نماینده است؛ اما حالا معلوم شد این شرکت نیز با جیپ واگنییر جدید قصد دارد پس از سال‌ها غیبت سرانجام به این کلاس وارد گردد.

این SUV بزرگ جیپ در دو نسخهٔ واگنییر و گرند واگنییر ساخته خواهد شد که دومی قرار است یکی از لوکس‌ترین خودروها در کلاس خود باشد. واگنییر و گرند واگنییر مانند SUVهای بزرگ فورد و جنرال موتورز بر روی پلت‌فرم تراک گروه کرایسلر یعنی دوج رم ۱۵۰۰ ساخته می‌شوند که بنابراین ساختاری بدنه روی شاسی داشته و از توانایی‌های آفرود و ظرفیت بکسل بالایی هم برخوردار خواهند بود.

واگنییر نسخه‌ای پایه خواهد بود که برای رقابت با شورلت تاهو و فورد اکسپیدیشن در نظر گرفته شده درحالی‌که گرند واگنییر به‌عنوان نسخه‌ای لوکس با جی‌ام‌سی یوکان دنالی، کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور به رقابت خواهد پرداخت. در خبری مرتبط گفته شده که جیپ قصد دارد برنامهٔ به‌روزرسانی مدل سالخوردهٔ گرند چروکی را لغو کرده و در عوض نسل کاملاً جدید آن‌را در سال ۲۰۱۹ معرفی کند که سبک‌تر و کارآمدتر از نسل کنونی خواهد بود. علاوه بر این، نسخهٔ بروز شدهٔ مدل کوچک رنگید هم در نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.