سدان هیبریدی جدید هوندا روی شانه‌های جاز

سدان هیبریدی جدید هوندا روی شانه‌های جاز

هوندا از مدل سدان هیبریدی جدید گریس که روی پلتفرم مدل فیت یا جاز ساخته می‌شود، پرده برداشت. این خودرو در حال حاضر تنها برای بازار ژاپن معرفی شده است و به عنوان یک سدان جمع‌وجور اقتصادی با کابینی بزرگ‌تر از حد متوسط و ویژگی‌های جذاب به فروش می‌رسد.

هوندا نام گریس (Grace) را برای این خودرو انتخاب کرده است در حالی که مدل‌های قبلی آن در شرق آسیا با نام سیتی (City) به فروش می‌رسند. فضای داخلی این خودرو مشابه هوندا آکورد است که به لطف فاصله بین دو محور کشیده آن می‌باشد. بعلاوه نسبت به خودروی جاز، موقعیت صندلی‌های عقب تغییر کرده و درب عقب نیز بزرگ‌تر شده است. فضای صندوق نیز ۴۳۰ لیتر می‌باشد. در مجموع با وجود اندازه جمع‌وجور بیرونی، فضای داخلی وسیع و مناسبی برای گریس تدارک دیده شده است.

در بخش پیشرانه، هوندا ترکیبی از یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی با چرخه اتکینسون و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها VTEC-I را با یک موتور الکتریکی نیرو گرفته از باتری‌های لیتیوم یون برگزیده است. برای انتقال نیرو نیز از یک سیستم کلاچ دوگانه هوشمند (I-DCD) با یک گیربکس هفت سرعته خودکار DCT استفاده شده است.

اتکا به انرژی باتری‌ها به‌تنهایی، تنها تا مسافت ۳۴.۴ کیلومتر کفاف می‌کند. در حالی که مصرف سوخت خودرو در حالت ترکیبی نیز تنها ۲.۹ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد. به گفته هوندا، این رقم مصرف در بین تمام سدان های هیبریدی در بازار ژاپن به جر مدل‌های پلاگین، بهترین مصرف سوخت می‌باشد.

این خودرو دو نسخه دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک دارد. نسخه پایه آن حدود ۱۶ هزار دلار قیمت دارد در حالی که نسخه AWD آن با قیمت ۱۸ هزار دلار برای فروش عرضه خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.