سدان الکتریکی و پرچم‌دار مرسدس EQ S به میدان می‌آید…

سدان الکتریکی و پرچم‌دار مرسدس EQ S به میدان می‌آید…

مرسدس با معرفی شاسی‌بلند جدید و الکتریکی EQ C کمپین محصولات الکتریکی شده‌ی خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده است. خب قدم بعدی این خودروساز آلمانی در این بخش چه خواهد بود؟

پاسخ این سؤال خودروی EQ S است. بنا به گزارش اتوکار، دایملر سرگرم توسعه‌ی یک سدان الکتریکی پرچم‌دار است که در جایگاهی بالاتر از مرسدس S کلاس قرار خواهد گرفت اما ابعاد آن مشابه CLS خواهد بود. این خودرو بر پایه‌ی پلتفرمی کاملاً جدید و مختص خودروهای الکتریکی ساخته خواهد شد.

جزئیات این خودرو که هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد خیلی زیاد نیست اما EQ S از دو پیشرانه‌ی الکتریکی مشابه با EQ C استفاده خواهد کرد. قوای محرکه شاسی‌بلند الکتریکی مرسدس قدرت ۴۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۵ نیوتون متری دارد.

گفته شده سدان الکتریکی مرسدس در تأسیسات اصلی دایملر در زیندل فینگن اشتوتگارت ساخته خواهد شد و کارخانه‌ی برمن نیز به تولید EQ C خواهد پرداخت. انتظار می‌رود EQ S حوالی سال ۲۰۲۰ عرضه شود یعنی همان سالی که مرسدس اقدام به معرفی هاچبک کامپکت EQ A خواهد کرد تا بدین ترتیب خانواده‌ی الکتریکی‌های مرسدس کامل‌تر شود.

این سه خودرو تنها آغازگر یک داستان هستند زیرا انتظار می‌رود دایملر در سال‌های آینده حداقل ۱۳۰ خودروی الکتریکی شده از جمله خودروهای تمام الکتریکی EQ، مدل‌های پلاگین هیبریدی EQ و نسخه‌های هیبریدی ملایم EQ بوست را روانه بازار کند.

پس از EQ C، EQ S و EQ A شاید یک سدان جمع‌وجور نیز برای رقابت با تسلا مدل ۳، یک کراس اوور جمع‌وجور و یک خودروی اسپورت الکتریکی ساخته شده توسط مرسدس-ای ام جی نیز معرفی شود. برند اسمارت نیز از نام‌گذاری EQ برای محصولات الکتریکی خود استفاده خواهد کرد. در آینده بنزهای الکتریکی شده‌ی بیشتری بر پایه‌ی مدل‌های عادی ساخته خواهند شد.

تمامی این نشانه‌ها حاکی از آینده‌ی الکتریکی شده‌ی ستاره‌ی سه پر دنیای خودروسازی است…

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.